بیست و دومین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی با حضور بیش از 60 دانشجو و استاد از دانشگاه‌های ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان از امروز به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز شد .

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‎شرقی، محمد رضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز در آیین آغاز به کار این دوره اشاره به ظرفیت ها و توانمندی‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه تبریز در حال حاضر به عنوان یک دانشگاه جامع با جذب دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی، داشتن بیش از 200 آزمایشگاه مجهز، چندین مراکز تحقیقاتی و قطب علمی به عنوان یکی از دانشگاه برتر کشور ایران مطرح است .
 
 وی وجود  نزدیک 800 نفر هیات علمی، 25 هزار دانشجو، 21 دانشکده، چندین دانشکده اقماری و ... دانشگاه تبریز را از دیگر پتانسیل‌های دانشگاه برشمرد و گفت: توسعه همکاری علمی، تحقیقاتی، فرهنگی و ورزشی با دانشگاه‌های دنیا و به ویژه کشورهای همسایه و دوست از جمله راهبردهای توسعه بین‌المللی دانشگاه تبریز است .
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه کشور ایران با کشورهای منطقه و از جمله ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان دارای مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی فراوانی است، بیان کرد: این اشتراکات مهترین پتانسیل کشورهای منطقه برای همکاری مشترک بوده و از این رو ضروری است، با  بهره‌مندی و استفاده از همین امکانات همدیگر بتوانیم، برای توسعه و رشد همه جانبه کشورهای هم در عرصه‌های مختلف اقدام کنند .
 
رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه برای توسعه و همکاری بین کشورها، دیپلماسی علمی بیش از سایر شیوه‌ها کارساز خواهد بود، گفت: ارتباطات علمی بین دانشگاه‌ها موجب توسعه سایر همکارهای مشترک کشورها می‌شود و در این خصوص دانشگاهیان کشورهای منطقه نیز در حد توان با برگزاری آیین‌ها و دوره‌های مختلف می‌توانند، کمک مهمی برای توسعه همکاری‌های مشترک ملت‌ها و دولت‌ها داشته باشند .
 
وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت که موجب رشد و توسعه ارتباطات و دوستی همدیگر می‎شود؛ بنابراین این دوره‌ها و نشست‌های علمی مشترک بین دانشگاه‌ها باید به صورت برنامه‌ریزی شده و مرتب برگزار شود.
 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.