دکتر سید امیر حسین شامخ، رییس بیمارستان 522 ارتش در تبریز در حاشیه مراسم افتتاح این بیمارستان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با محوریت بیمارستان 522 و گردان بهداشت و درمان ارتش با همکاری فرمانداری شهرستان بستان آباد در روستای کردکندی این بیمارستان را راه اندازی کرده است.
وی افزود:طرح مردم یاری به دنبال رزمایش نیروی زمینی ارتش در منطقه مایان تبریز و با همکاری تیپ 121 شهید رحمان فروزنده بوده صورت می گیرد و کل هزینه های آن توسط ارتش جمهوری اسلامی تقبل کرده است.
دکتر شامخ افزود:این بیمارستان به همراه پزشکان متخصص و کادر درمانی به مدت یک هفته با تمامی تخصص های درمانی دایر بوده و به مردم منطقه خدمات رایگان ارائه خواهد کرد.
وی گفت:در صورت نیاز به عمل جراحی در این بیمارستان دو واحد جراحی وجود دارد که جوابگوی نیازهای بیماران می باشد و در صورت نیاز به بیمارستان ارتش مسقر در تبریز ارجاع خواهد شد.
رییس بیمارستان 522 ارتش هدف کلی از اجرای این برنامه را کسب آمادگی رزمی سامانه های متحرک بیمارستان صحرایی و از طرف دیگر خدمات رسانی به مناطق محروم و مردم عنوان کرد.
بدر شکوهی فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در مصاحبه با ایرنا گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برپایی چنین بیمارستان ها تجربه ارزنده در جهت رفع نیازمندی های مناطق محروم می باشد.
وی افزود: ارائه خدمات رایگان و راه اندازی بیمارستان های صحرایی باعث ارتقاء سلامت و نشاط اجتماعی در جامعه بخصوص در مناطق محروم خواهد بود.
شکوهی آمادگی بیشتر و کسب و ارتقاء توانمندی ها و سنجش امکانات و تجهیزات مورد نظر در مواقع لزوم را از دیگر دستاورد های اجرای چنین طرح عنوان کرد.
شهرستان بستان آباد با حدود 100 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شرق تبریز واقع شده است.
خبرنگار: علی کبیر**انتشار: عزیزی راد
7239/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.