ورزشی‌نویسان باسابقه تبریزی، "حمایت از تیم‌ گل‌محمدی" را لازمه موفقیت امسال تراکتورسازی می‌دانند.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز، پس از اهمال‌کاری مدیران سابق این باشگاه و محرومیت از جذب بازیکن در نقل و انتقالات زمستانی سال گذشته و پیش‌فصل امسال، اکنون در حال سپری کردن مقطع بسیار سخت با شرایط ویژه‌ای است. این تیم در رقابت‌های امسال، کارش را با یحیی گل‌محمدی آغاز کرده و این مربی جوان و خوش‌فکر، در حالی بر روی نیمکت تیم سرخ‌پوش تبریزی نشسته که دستش در جذب بازیکن بسته بود و کارش را با مهره‌های سال گذشته آغاز کرده و با جدایی چند بازیکن و مصدومیت چند مهره دیگر، کار گل‌محمدی در رقابت‌های سخت امسال، دشوارتر از قبل شده است.
 
این در حالی است که قرعه بسیار سختی نیز در هفته‌های ابتدایی لیگ هفدهم به نام تراکتورسازی خورد و این تیم در سه بازی نخستش، مقابل تیم‌های استقلال خوزستان، پرسپولیس و استقلال رفت و هر سه دیدار خود را با وجود نمایش بازی‌های خوب، به حریفانش واگذار کرد تا شرایط سخت‌تری گریبان‌گیر گل‌محمدی و تیمش باشد.
 
البته در این میان، نکته جالب توجه، حمایت حداکثری هواداران و رسانه‌ها از شرایط ویژه‌ کنونی تیمشان است و بیشتر پرشورها، معتقند که تیم جوان گل‌محمدی رفته رفته شرایط خوبی به خود می‌گیرد و نتایج بهتری می‌گیرد؛ چیزی که پس از شکست تراکتورسازی مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی به چشم خورد و هواداران پرشور این تیم، با تشویق‌های بعد از بازی تیمشان، نشان دادند که همچنان از تیم امسال گل‌محمدی حمایت همه جانبه دارند.
 
در این گزارش، نزد تعدادی از ورزشی‌نویسان با سابقه تبریز رفته‌ایم تا نظرات آنان را در خصوص تیم امسال تراکتورسازی جویا شویم:
 
*حبیب چرندابی:
 
"تیم تراکتورسازی شاید در عمر ورزشی خود برای اولین بار باشد که با چنین تیمی در مسابقات فوتبال چه در رقابت‌های لیگ دسته یک و چه در لیگ برتر حضور بافته است؛ هرچند که حضور جوانان بومی و غیربومی در بدنه این تیم و انتقال از آکادمی باشگاه، می‌تواند برای تراکتورسازی یک روزنه خوب برای پویایی، شکوفایی و پشتوانه غنی در جهت استخوان‌بندی خوب برای سال‌های آتی باشد؛ اما در مجموع، آن صلابت گذشته را در طول فصل نخواهد داشت.
 
تراکتورسازی در سه بازی گذشته نشان داده که با همین انرژی جوانان در کنار باتجربه‌ها، فوتبال تماشاگرپسندی را ارائه کرده است و با وجود این‌که در هر سه مسابقه شکست خورده، اما حمایت و تشویق تماشاگران در طول بازی و پایان مسابقه، حکایت از این دارد که تماشاگران پرشور این تیم برخلاف سال‌های گذشته به صبوری و پشتوانه بومی‌گرایی روی آورده‌اند که این موضوع می‌تواند برای فوتبال تبریز به ویژه تراکتورسازی، جنبه روشنی را رقم بزند.
 
یحیی گل‌محمدی نیز که با شهامت بسیار و به قول خودش ریسک مربیگری، حمایت خود را از جوانان برای حضور در لیگ برتر به اثبات رساند، با رضایت از عملکرد شاگردانش در سه بازی گذشته، مسئولیت هر سه باخت را نیز به گردن گرفت که گذشت مربی و همدلی بازیکنان، در کنار حمایت تماشاگران، می‌تواند این تیم را در فصل جاری در جمع باشگاه‌های تک‌رقمی لیگ برتر قرار دهد."
 
 
*عادل جعفر موحد:
 
"با وضعیت فعلی باید به گل‌محمدی و شاگردانش فرصت داد چراکه حتی مورینیو هم در این شرایط کاری از پیش نمی‌برد. تراکتور چوب سوء مدیریت را می‌خورد و مباحث فنی، درصد کمتری از ناکامی‌ها را تشکیل می‌دهد.
 
تراکتورسازی در سه دیدار اخیرش، علی‌رغم ارائه بازی‌های تماشاگرپسند، نتوانسته امتیازی کسب کند و این بازی‌های زیبا نمی‌تواند جایگاه مناسبی را در پایان فصل برای سرخ‌های آذربایجان به ارمغان بیاورد. ضعف مفرط تیم در خطوط دفاعی و دروازه‌بانی روی بازی همه تأثیر گذاشته و این اصلاً خوب نیست! رده ششم تا دهم می تواند در پایان فصل، جایگاه محبوب‌ترین تیم شمالغرب کشور باشد."
 
 
*احمد مرادپور:
 
"تا به‌حال سابقه نداشته تیمی در لیگ فوتبال ایران با بی‌تدبیری مدیرانش، از دو پنجره زمستانی و تابستانی نقل‌وانتقالاتی محروم باشد؛ اما این اتفاق برای تراکتورسازی افتاد.
 
این اتفاق بد و ناگوار باعث شد کادر فنی و سرمربی تیم به جوانان آینده‌دار، اما بی‌تجربه میدان دهد و  در سه بازی  خود، علی‌رغم ارائه بازی خوب و تماشاگرپسند، به علت جوانی و بی‌تجربگی  جوانان، نتوانست نتیجه بگیرد و کمی هم با بدشانسی مواجه بود.
 
متاسفانه در سال‌های اخیر، در تراکتورسازی تبریز به بازیکنان جوان‌ خوب توجه نشده و همیشه سرمربیان با جذب بازیکنان نامدار و یا سرباز در پی نتیجه بودند؛ اما این اتفاق تلنگری برای کادر فنی بود که با تکیه بر داشته‌های خود و میدان دادن به جوانان، یک تیم جوان و یکدست را راهی مسابقات این فصل کند و اکنون تراکتورسازی دستش خالی است.
 
با این حال، من معتقدم تراکتورسازی راه خودش را پیدا می‌کند و در مسابقه این هفته با نفت تهران و با اولین پیروزی‌اش در تبریز  و با حمایت و حضور پرشورها می‌تواند دوباره به عرصه رقابت برگردد.
 
با توجه به وضعیت تراکتورسازی از نظر داشتن بازیکن، نباید امسال از تراکتورسازی انتظار کسب مقام و یا سهمیه آسیایی داشت؛ ولی همین که بتواند در رقابت‌های لیگ امسال با این بازیکنان جوان در رده‌های میانی جدول بماند، نمره قابل قبول گرفته و مورد حمایت همه از جمله هواداران پرشور و فهیم آذربایجانی خواهد بود. هوادارانی که با ورود تراکتورسازی به لیگ برتر، فرهنگ هواداری در فوتبال ایران را یک پله ارتقا داده و در تمامی بازی‌ها و در بدترین شرایط، پشت بازیکنان و تیم محبوب خودشان را خالی نکرده و فارغ از نتیجه بازی، از دقیقه یک تا 90 تیم خود را  تشویق می‌کردند و پس از دریافت گل با شعار عیبی یوخ روحیه را به تیم خود باز می‌گرداندند. آن شعار "عیبی ‌یوخ" یک نقطه عطف در فرهنگ هواداران ایرانی شد."
 
 
*فرهاد فرهادپور:
 
"محرومیت تراکتورسازی از دو فصل نقل و انتقالات را یک فرصت برای این تیم جهت پوست‌اندازی و جوانگرایی و بومی‌گرایی می‌دانم و امیدوارم به جای فرصت‌سوزی، از این موقعیت به دست آمده در جهت استفاده از جوانان نهایت استفاده شود.
 
نتایج تیم تراکتورسازی در هفته‌های اول را نباید به کل فصل تعمیم داد و نظر شخصی من این است که یحیی گل‌محمدی می‌تواند تراکتورسازی را از این آزمون سخت موفق خارج کند.
 
اما در کسب موفقیت تیمی عوامل متعددی تاثیرگذار بود که در کنار دانش مربیان، توانایی‌های بازیکنان و پشتیبانی مدیران، حمایت هواداران نیز نقش بسزایی دارد. امروز هواداران این تیم باید بیشتر از گذشته حامی تیم بوده و در نتایج تراکتورسازی نیز صبوری نشان داده و اتفاق زیبایی که بعد از بازی باخت به پرسپولیس با شعار "عیبی یوخ" رخ دا،د نشان از فرهنگ بالای هواداران واقعی تیم تراکتورسازی بود.
 
امروز هواداران تراکتورسازی به عنوان یار دوازدهم نقش موثری در موفقیت آتی تراکتورسازی دارند. بسترسازی مناسب در حمایت از تیم و جلوگیری از ایجاد حاشیه برای تیم می‌تواند تراکتورسازی را به موفقیت سوق دهد.
 
در پایان، به این نکته اشاره می‌کنم که تراکتورسازی در دهه 70 بارها جوانگرایی کرده بود و شاید در مقاطع کوتاه نتایج خوبی را کسب نکرده بود، اما در ادامه ضمن موفقیت در لیگ آزادگان، بدنه تیم ملی را نیز بازیکنان تراکتورسازی تشکیل داده بودند."
 
 
*علی عباسی:
 
"باید بگویم در نتیجه بی‌تدبیری و خبط برخی مدیران گذشته تراکتورسازی، این تیم در فصل جاری نتوانست بازیکنان شاخص جذب کند و مجبور به استفاده از بازیکنان جوان و البته بی‌تجربه شده است. با مد نظر قرار دادن سه بازی نمی‌توان وضعیت یک تیم را به طور کامل ارزیابی کرد؛ اما تراکتور خوب بازی می‌کند و بدشانسی و عدم تجربه بازیکنان کم‌سن‌وسال در نتایج کسب شده در این سه بازی تاثیرگذار بود.
 
به نظرم از هفته پنجم به بعد تراکتور وضعیت دیگری خواهد داشت؛ تراکتور در سه هفته اول با تیم‌های قدری بازی کرد که تا دندان مسلح بودند، اما از این هفته و هفته های آینده تراکتور نتایج خوبی کسب خواهد کرد.
 
در ضمن با افزایش اعتماد به نفس جوانان این تیم، قطعاً شاهد بازی‌های بهتری از آنان خواهیم بود که انصافاً هواداران تیم دارند این اعتماد به نفس را به بازیکنان منتقل می‌کنند.
 
نظمی در نشست با ورزشی‌نویسان حرف خوبی زد و باید به این تیم فرصت داد و به بازیکنان جوان روحیه، انگیزه و اعتماد به نفس داد تا تیم در مسیر برد قرار گیرد."
 
 
*محمود نصیرپور:
 
"وضعیت امسال تراکتورسازی با توجه به محرومیت از فعالیت در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، به گونه‌ای بود که سرمربی این تیم نتوانست بازیکنان مورد نیاز خود را برای ترمیم و پوشش نقاط ضعف تیمش جذب کند و از طرفی، چند بازیکن تراکتورسازی نیز از تبریز رفتند تا یحیی گل‌محمدی فقط به بازیکنان جوانی که در تیم امیدهای باشگاه خوش درخشیده بودند، به عنوان نفرات جایگزین و مکمل بازیکنان باتجربه قبلی، فکر کند.
 
تراکتورسازی، امسال یک تیم 11 نفره مورد اعتماد را به سختی می‌تواند در بازی‌های خود داشته باشد؛ از فرزین گروسیان در چارچوب دروازه گرفته تا فرزاد حاتمی نوک خط حمله، بازیکنانی هستند که در چنته یحیی، بهترین‌ها هستند و در این میان بهترین دیگری وجود ندارد تا جایگزین نفر اصلی شود.
 
به بیانی ساده‌تر، چنانچه 11 بازیکن درون زمین نفرات مورد اعتماد و با توانایی بازی در برابر حریفان لیگ برتری تلقی شوند، نیمکت خالی از بازیکن تأثیرگذار، کاملاً به چشم خواهد آمد و اینجاست که می‌توان گفت دست یحیی برای تغییر ترکیب و سیستم بازی تیمش کاملاً بسته است.
 
در سه بازی اخیر تراکتورسازی در لیگ برتر، که همراه با سه شکست بود، این موضوع کاملاً به چشم آمد و اکنون هواداران تراکتورسازی شاید بیشتر نگران ادامه راه تیمشان در لیگ هفدهم هستند. جایی که با احتمال قریب به یقین، مصدومیت و محرومیت‌ها که امری طبیعی و قابل پیش‌بینی در فوتبال است، کار تراکتورسازی سخت تر از قبل نیز خواهد شد؛ اما با همه این تفاسیر، نکته روشن و خوشحال کننده‌ای که وجود دارد، فرصت بازی کردن بازیکنان جوان تراکتورسازی در سطح اول فوتبال کشور است که می‌توان از آن به عنوان توفیق اجباری برای تراکتورسازی و نسل جوان فوتبال تبریز نام برد.
 
با توجه به عملکرد و کارنامه یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس و ذوب آهن، این احتمال وجود دارد که وی بتواند با همین داشته‌ها و ابزار محدود خود، برای تراکتورسازی آبروداری کند و این مقطع سراسر وحشت سرخپوشان تبریز را به سلامت عبور دهد.
 
گل‌محمدی در تیم‌های سابق خود نیز چندان روی ستاره‌ها تمرکز نکرده بود و یکی از مولفه‌ها و خصوصیات بارز مربیگری این مربی جوان، بازی کشیدن از بازیکنان جوان و صد البته پاسخ مثبت گرفتن از این اقدام خود بوده و چنانچه خوش‌خیالی لحاظ نشود، گمان می‌رود وی بتواند تراکتورسازی امسال را نیز همانند ذوب‌آهن دو فصل قبل به یک تیم گردن‌کلفت و مدعی تبدیل کند.
 
شکی نیست که روند نتیجه‌گیری سرخپوشان تبریز در ادامه لیگ برتر دچار  تغییر خواهد شد؛ چرا که از شانس بد، قرعه ابتدای فصل این تیم نیز اصلاً خوب نبود و حالا هواداران تراکتورسازی امیدوارند پس از سه شکست متوالی، اولین پیروزی تیمشان را در بازی این هفته برابر نفت جشن بگیرند."
 
 
*احد نقش‌شور سپهر
 
"شرایط این فصل تراکتورسازى با توجه به محرومیت تحمیلى از سوى کنفدراسیون فوتبال آسیا و ممنوعیت جذب بازیکن در پنجره نقل و انتقالات، بسیار سخت و حساس‌تر از تمام فصول گذسته است و همین امر باعث شد دست کادر فنى براى بستن تیمى قدر، همانند سال‌هاى قبل بسته باشد؛ اما همین شرایط که به مثابه تهدید تلقى می‌شود، مى‌تواند فرصتى براى ظهور و بروز استعدادهاى بالقوه فوتبال استان باشد که این فرصت در حال حاضر پیش روى باشگاه و فوتبال تبریز قرار گرفته است.
 
با این که به لحاظ نتیجه‌گیرى در سه بازى ابتدایی فصل، تراکتورسازى متحمل سه شکست شده؛ اما بررسى عملکرد شاگردان گل‌محمدى در این سه بازى، رگه‌های امیدوارى به آینده تیم و درخشش جوانان در کنار باتجربه‌هاى تیم را نزد هواداران و اهالى فوتبال همچنان زنده نگه داشته است.
 
فراموش نکنیم که تراکتور با وجود سه شکست اخیر، هم در گرماى بالاى 45 درجه اهواز و هم در مقابل پرسپولیس که در بهترین دوران 10 سال اخیر خود قرار دارد و همچنین استقلال تهران، نمایشى عالى داشته و اگر بدشانسى‌ها مانع نمى‌شد، چه بسا پیروز هر سه بازى نیز مى‌توانست باشد.
 
به شخصه به آینده تراکتورسازى با جوانانى که خودى نشان داده‌اند امیدوارم و مطمئنم با رفع محرومیت این تیم در جذب بازیکنان جدید در نیم فصل دوم و نیز رفع مصدومیت بازیکنانى همچون عشورى، محمدى و چند بازیکن دیگر، تراکتورسازى در نیم فصل دوم اوج خواهد گرفت."
 
 
*فرزاد ملازاده:
 
"تراکتورسازی در شرایطی پا به رقابت‌های لیگ برتر امسال گذاشت که با اشتباهات مدیریتی از پنجره نقل و انتقالات محروم شد و نتوانست تیم مطلوبی را به رقابت‌های این فصل برساند. به خصوص در چند بازی گذشته، وضعیت خط دروازه و دفاعی تراکتورسازی بسیاری از هواداران فوتبال آذربایجان را نگران کرد. بدون هیچ تعارفی، نباید از تراکتورسازی این فصل انتظار زیادی داشت، این تیم با شرایط فعلی و با توجه به کادر فنی قوی و بازیکنانی نه در حد لیگ برتر، می‌تواند برای ماندن در لیگ برتر امیدوار باشد تا یکبار دیگر هواداران فوتبال آذربایجان شاهد دوری چندین ساله تیم محبوبشان از لیگ برتر نباشند."
 
 
*کریم محمدپور:
 
"هر فعل خواستن حتماً هزینه هم خواهد داشت؛ تراکتور امروز تاوان هشت سال بی‌برنامگی و بی‌صاحب بودن را می‌دهد و امروزی‌ها هم مسکن تجویز می‌کنند، نه درمان.
 
در هشت سال گذشته فقط پول خرج شده و خیلی‌ها هم به پست و منصب رسیده‌اند و خیلی‌ها هم از فوتبال زده شده‌اند؛ خلاصه، رد پای افراد زیادی در خیانت به فوتبال تبریز و تراکتورسازی بوده و هست."


گزارش از: فرشید رئوفی (خبرنگار ایسنا - منطقه آذربایجان‌شرقی)
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} table.MsoTableGrid {mso-style-name:"Table Grid"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:39; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.