معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: تربیت جوانان مومن، متعهد و انقلابی هدف اصلی ماست.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، احد حاجی‌بلند در نشستی با اصحاب رسانه‌ی استان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد ارزشی و انقلابی در حال فعالیت بوده و شعار استراتژیک ما نیز اطلاعت کامل از منویات مقام معظم رهبری و حمایت از دولت خدمت‌گذار است.
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد، ادامه داد: ما در تلاش هستیم که توانمندی‌های تخصصی جهاددانشگاهی را به جامعه معرفی کرده و نیروی انسانی فعال در حوزه‌ی فرهنگی این نهاد را توانمند کنیم و همچنین در شوراها، کمیته‌ها و در کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی استان نیز حضور فعال داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه مخاطب جهاددانشگاهی، در درجه‌ی اول قشر دانشجوست، افزود: سعی داریم جایگاه این قشر را ارتقا داده و بر همین مبنا جامعه‌ی دانشگاهی و جامعه‌ی بیرونی را از طریق ساختارهای موجود، آسیب‌شناسی و نیازسنجی کنیم.
معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان با تأکید بر اینکه تربیت جوانان مومن، متعهد و انقلابی هدف اصلی جهاد دانشگاهی است، یادآور شد: تلاش ما تربیت جوانانی است که کارایی لازم را در جامعه داشته باشند؛ در راستای تعاملات فرهنگی ملی و بین‌المللی نیز برنامه‌هایی خواهیم داشت و ترویج و تعمیق ارزش‌های انقلابی و اسلامی را در دستور کار قرار می‌دهیم.
وی اضافه کرد: توسعه‌ی فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، کارآفرینی، ارتقای اقتصاد فرهنگی و جایگاه فرهنگ و هنر و ارتقاء مطالعات معطوف به شناسایی چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز از جمله‌ی برنامه‌های معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان است.
وی با بیان اینکه این اهداف در قالب هشت ساختار در جهاددانشگاهی انجام پیگیری می‌شوند، گفت: این هشت قالب شامل، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران "ایسپا"، سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان، مرکز فرهنگی، علمی و گردشگری دانشجویان ایران که در تبریز ۲۰۱۸ نیز ورود می‌کند، سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، مرکز دانشجویی امام (ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی و همچنین دفتر نیاز سنجی و مطالعات فرهنگی است.
وی با اشاره به برنامه‌های شاخص سازمان جهاددانشگاهی استان در حوزه‌ی فرهنگی، بیان کرد: برگزاری مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران نشان خواجه نصیرالدین طوسی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم به مدت پنج سال به جهاددانشگاهی واگذار شده و در استان نیز در این راستا فعالیت‌های انجام می‌شود، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های توان‌افزایی و ارتقاء تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده‌های استان، برگزاری همایش ملی نقش حقوق در اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مفاسد اجتماعی، اجرای طرح‌های افکار سنجی و نیازسنجی که توسط ایسپا انجام می‌شود، از جمله‌ی این برنامه‌هاست.
وی با اشاره به برنامه‌ی ششم توسعه‌ی فرهنگی سازمان، افزود: ما تا سال ۱۴۰۴ سند چشم‌انداز و برنامه‌ی عملیاتی داریم و طبق آن عمل خواهیم کرد، همچنین برپایی اردوهای مرز پرگهر، زیست بوم و بوم گشت برای دانشجویان و همچنین برگزاری همایش بزرگ معاونین فرهنگی واحدها و سازمان‌های تخصصی فرهنگی جهاددانشگاهی در تبریز در شهریور ماه سال‌جاری با حضور ریاست و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور با محوریت «تبریز ۲۰۱۸» نیز از جمله‌ی برنامه‌هاست.
حاجی‌بلند اضافه کرد: خبرگزاری ایسنا در انتخابات ریاست جمهوری بالغ‌بر ۴۰۰ خبر، گزارش و تحلیل ویژه کار کرد و در سطح ملی نیز مورد تقدیر قرار گرفت؛ همچنین علی‌رغم اینکه وظیفه‌ای در رابطه با تبریز ۲۰۱۸ به این مجموعه محول نشده بود اما بنر و سرویس ویژه‌ی رویداد تبریز ۲۰۱۸ در سایت استانی فعال شد و تاکنون نیز ۶۰۰ خبر، گزارش و تحلیل در این بخش کار شده است.
وی با اشاره به اینکه در قالب یک ساختار جدید فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان به طور تخصصی در حوزه‌ی گردشگری کار خواهد کرد، افزود: به شورای فرهنگی عمومی استان پیشنهاداتی ارایه شده و جهاددانشگاهی استان در جهت توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان آماده است در صورت مساعدت مراجع ذیربط اطلس قرآنی و سند چشم‌انداز توسعه‌ی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان را در افق ۱۴۰۴ تدوین نماید.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.