کنفرانس بین‌المللی اورولوژی فانکشنال تبریز تحت عنوان "تازه‌های پیشگیری، تشخیص و درمان بی‌اختیاری ادراری-مدفوعی"،  در روزهای ۱۸ و ۱۹ مردادماه در تالار شهید شایانمهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حال برگزاری است .
 
به گزارش ایسنا، سکینه حاج‌ابراهیمی، دبیر علمی این کنفرانس بین‌المللی با بیان اینکه، صرفا 30 درصد افراد مبتلا به بیماری بی‌اختیاری ادراری-مدفوعی به ما مراجعه می‌کنند، بیان کرد: ما باید نقش خوبی در این خصوص ایفا کنیم، چرا که انزوایی که در اثر بی‌اختیاری ایجاد می‌شود، بیشتر از بیماری‌هایی چون دیابت بوده و این بیماری در رتبه دوم بعد از افسردگی حاد قرار دارد .
 
وی با اشاره به اهداف برگزاری کنفرانس بین‌المللی اورولوژی فانکشنال تبریز، ادامه داد: از محققان و افراد متخصص دعوت کردیم تا در این راستا بتوانیم قدم‌هایی را برداریم و با توجه به اینکه احساس می‌کردیم بخشی از رسالت ما در انجمن باقی مانده است، از این رو این برنامه را ترتیب دادیم تا بتوانیم دانسته های خود را مطرح کرده و چاره‌ای برای این درد پیدا کنیم .
 
وی خاطرنشان کرد: از تمامی حاضران که از کشورهای مختلف گردهم آمده اند قدردانی می‌کنیم و امید است که بتوانیم حداکثر استفاده را از این کنفرانس بین‌المللی ببریم .
 
محمدرضا نوروزی، دبیر انجمن اورولوژی ایران، در این کنفرانس بین‌المللی اظهار کرد: ما در این حوزه‌ در شاخه‌های مختلف رشد داشته‌ایم و دانشگاه تبریز نیز در برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های مربوطه بسیار خوب عمل کرده است .
 
وی با تاکید بر اهمیت برگزاری این همایش بین‌المللی و با اشاره به اهمیت این بیماری در جامعه، بیان کرد: در این دوره‌ها، امور به خود انجمن‌های استانی سپرده شده و شاهد ارتقای سطح کیفیت در این راستا شده‌ایم که نتیجه‌ی این ارتقاء نیز به نفع مردم و بیماران است .
 
وی با اشاره به روایتی از امام حسین(ع)، بیان کرد: در این روایت تاکید شده است که نیازهای مردم به شما از جمله نعمت‌های الهی است، از این رو مراجعه و نیاز بیماران به پزشکان نیز از جمله نعمات الهی بوده و ما موظف هستیم که در راستای خدمت رسانی به بیماران تلاش کرده و همچنین به نفع آنان قدم برداریم .
 
دکتر مدائن، استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این کنفرانس بین‌المللی، اضافه کرد: در سال‌های ۶۵ و ۶۶ کسی به بی‌اختیاری اداری-مدفوعی بانوان توجهی نشان نمی‌داد؛ پس از آن ما روش‌هایی ساده را آموخته و اجرا کردیم؛ روز به‌روز استقبال بانوان از این موضوع بیشتر شد و انگیزه‌ای شد تا راه‌های درمان این بیماری را پیگیری کنیم .
 
وی با تاکید بر اینکه، بیماری بی‌اختیاری ادراری-مدفوعی ارتباط مستقیمی با کیفیت و خود زندگی دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه از هر ۴ زن، یک نفر این مشکل را دارد، از این رو به عمق قضیه پی برده شده و در این راستا نیز فعالیت‌هایی انجام می‌شود، برگزاری این همایش بین‌المللی نیز به همین دلیل بوده است .
 
وی با تاکید بر اهمیت این بیماری و لزوم پرداختن به آن، اضافه کرد: امروزه در پله‌های مختلف، شاهد رشد علمی در رشته‌ی ارولوژی هستیم . Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.