محمدحسین فرهنگی در گفتگوی اختصاصی با خبرآنلاین ضمن رد هرگونه شائبه  سیاسی نسبت به عدم دعوت از مولوی عبدالحمید اظهار داشت: در این مراسم برخلاف گذشته، هیچیک از ائمه ی جمعه - چه از علمای شیعه و چه از علمای اهل تسنن - دعوت نشده بود و برجسته کردن یک نفر از این جمع منصفانه نیست.

وی دلیل این امر را محدودیت جا عنوان کرد و افزود: در این دوره از مراسم تحلیف با کثرت مهمانان و هیئت های خارجی از کشورهای مختلف مواجه بودیم و فضای مجلس برای میزبانی محدود بود.

فرهنگی با اشاره به اینکه در آخرین لحظات در جریان این امر قرار گرفته است خاطرنشان کرد: بدلیل همین محدودیت ها هم هیچیک از ائمه جمعه ی استان های کشور برای حضور در این مراسم حضور نداشتند.

این نماینده  اصولگرای تبریز و عضو هیئت رئیسه ی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود دلیل حضور نمایندگانی از دیگر اقلیت های دینی نیز گفت: تنها دلیل این امر حضور آنان در پایتخت بود وگرنه نمایندگان استان های دیگر در مراسم حاضر نبودند.

فرهنگی با تاکید بر احترام و رسمیت مذاهب و اقلیت های دینی در قانون اساسی، تصریح کرد: همچنانکه در تصاویر دیده می شود، برای دعوت در مراسم تحلیف هیچ فرقی بین ائمه جمعه ی کشور گذاشته نشده است.

این عضو هیئت رئیسه ی مجلس در ادامه سخنان خود در پاسخ به اینکه برخی نمایندگان به جدا کردن نمایندگان از مهمانان و مدعوین اعتراض داشتند گفت: این رویه از سالیان قبل متداول بوده و امر جدیدی نیست.

وی در عین حال یادآور شد: با وجود این موانع باز هم در خصوص سلفی گرفتن با خانم موگرینی آنهمه حاشیه ایجاد شد!

فرهنگی گفت: برخی از همین معترضین هم جزو کسانی بودند که خود مشغول سلفی گرفتن با ایشان بودند.

گفتنی است عدم حضور برخی چهره های سیاسی و مذهبی در مراسم تحلیف حاشیه هایی به همراه داشته و موجب سوء تعبیر محافل مختلف شده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 716535
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.