به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری اصفهان روز چهارشنبه به نقل از ' رسول زرگرپور ' اضافه کرد: اصفهان در بین استان های کشور در زمینه صادرات در رتبه نهم قرار دارد که این جایگاه شایسته این استان نیست.
وی که در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان سخن می گفت، افزود: برای اینکه اصفهان در استان های صادرکننده تراز اول کشور قرار گیرد باید مدیران بخش اقتصادی استان تفکر صادراتی داشته باشند و حداکثر توانشان را برای ارتقای صادرات استان به کار گیرند.
وی میزان صادرات استان اصفهان در سال گذشته را یک هزار و 192 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: در سه ماهه نخست امسال 367 میلیون دلار کالا از استان اصفهان به 80 کشور صادر شده است.
زرگرپور با بیان اینکه باید آمار صادرات استان تجزیه و تحلیل و دلایل کاهش آن مشخص شود، افزود: صادرکنندگان و نهادهای مسئول باید در این زمینه فعال تر عمل کنند و نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند.
وی گفت: همه مسئولان باید به وظیفه خود حساس باشند و کوچک ترین آمار مربوط به کاهش صادرات را با سرعت پیگیری و دلایل آن را مشخص کنند.
استاندار اصفهان، آمادگی مدیریت ارشد استان برای بررسی و حل مشکلات بخش صادرات این استان را اعلام کرد.
***صدور مجوز صادرات، باید اولویت اول مدیران استان اصفهان باشد ***
زرگرپور با تاکید بر اینکه باید موانع صادرات استان اصفهان برداشته شود، خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی ارائه دهنده مجوز صادرات گفت: صدور مجوز صادرات، باید بعنوان اولویت اول مدیران استان اصفهان باشد و از تمامی ظرفیت ها برای حمل اقلام صادراتی استفاده شود.
استاندار اصفهان با اشاره به گزارشی در مورد شرکت های تخصصی توسعه صادرات، گفت: باید بخشی از جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای بررسی مشکلات شرکت های بازرگانی صادرکننده و تشکیل شرکت های تخصصی توسعه صادرات اختصاص یابد و مشخص شود که باید چه تسهیلات و فعالیت هایی برای تشکیل این شرکت ها در استان به کار گرفته شود.
وی با بیان اینکه اصفهان، استانی صنعتی است و ظرفیت بالایی در بخش تولید دارد، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت صادرات متناسب با ظرفیت تولیدات استان نیست و باید برای مصرف داخلی و خارجی این تولیدات برنامه ریزی شود.
زرگرپور با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات صادرات استان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، افزود: مشکلات و واقعیت هایی در این زمینه وجود دارد اما نباید مانع از توسعه صادرات استان شود.
وی افزود: باید بازارهای صادرات استان حفظ و گسترش پیدا کند و اصفهان به جایگاه بالای استان های صادرکننده دست یابد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه مدیران مربوطه باید تفکر صادراتی داشته باشند و اولویت کار خود را به صادرات اختصاص دهند، گفت: مدیران استان باید عزم خود را جزم کنند و حداکثر توان خود را برای ارتقای سطح صادرات اصفهان به کار گیرند و تا رسیدن به جایگاه واقعی و حفظ بازارهای صادراتی استان تلاش کنند.
وی با اشاره به توانایی بالای استان اصفهان در زمینه تولید صنایع دستی، گفت: باتوجه به شرایط و ظرفیت های این استان، صادرات صنایع دستی اصفهان باید به چند برابر افزایش یابد.
زرگرپور از آغاز ساخت گمرک کاشان تا 2 ماه آینده خبر داد و گفت: اختصاص زمین برای این مجموعه از طریق شرکت شهرک های صنعتی پیگیری خواهد شد.
وی با اشاره به کارگو ( محل تبادل و ارسال محموله های تجاری ) فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، افزود: اتاق بازرگانی باید تجهیزات لازم را در این کارگو مستقر کند و تا 15 روز آینده، مجوز های لازم برای راه اندازی این کارگرو صادر شود.
قرارداد تجهیز و راه اندازی کارگو ترمینال فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان 28 تیر سال 95 بین اتاق بازرگانی اصفهان و پیمانکار منعقد شد.
اصفهان پس از پایتخت برای راه اندازی دومین کارگو ترمینال کشور تلاش های خود را آغاز کرد اما تشدید تحریم ها مانع از اجرای این طرح شد.
هم اکنون با توجه به برداشته شدن تحریم ها اینطور به نظر می رسد که روند انجام و اتمام این پروژه تسهیل شده است.
به گفته مسئولان اصفهان، ساخت کارگو ترمینال نمونه ای از سرمایه گذاری بخش خصوصی با همکاری بخش دولتی در فرودگاه اصفهان است و پروژه هایی از این دست می تواند علاوه بر توسعه فرودگاه اصفهان به فعالیت های اقتصادی استان و کشور کمک کند.
نخستین پایانه صادرات بار هوایی کشور در کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در سال 90 افتتاح شد.
ت 7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.