به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در نشست با مسئولان ستاد برگزاری نماز جمعه و روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان، با اشاره به نقش روابط عمومی ها در ساماندهی و افزایش حضور اقشار مردم در نمازهای جمعه، افزود: آیا در حال حاضر می توان ادعا کرد که این مجموعه سالانه چند برنامه تعریف شده در این زمینه داشته اند و برای حضور مردم در این آئین عبادی و سیاسی نقش آفرینی کرده اند.
وی اظهار کرد: در این رابطه باید روابط عمومی ها برنامه محور حرکت کنند و با انواع و اقسام تشویق ها از جمله ارایه خدمات معنوی همچون سفر به اماکن زیارتی نسبت به ترغیب کارکنان برای حضور در نماز جمعه اقدام کنند.
حجت الاسلام آل هاشم، از روابط عمومی ها به عنوان ضربان قلب هر سازمان و نهاد اجرایی نام برد که می تواند تلاش های یک مجموعه را به نحو احسن به جامعه معرفی کند و خدمات مدیران کارآمد را منعکس نماید.
وی ادامه داد: البته در عین حال اگر روابط عمومی یک سازمان سوء نیت داشته باشد، خدمات یک تشکیلات را می تواند وارونه جلوه دهد.
حجت الاسلام آل هاشم از نمازهای جمعه به عنوان قلب فرهنگی هر شهر یاد کرد و با بیان اینکه حضور در این صحنه باید جزو عادات شهروندان شود، یادآور شد: هر چند قبل از انقلاب اسلامی نیز این فریضه در شهرها از جمله تبریز اقامه می شد، اما پس از انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) مرحوم آیت الله طالقانی را به امامت جمعه تهران برگزید تا نمازهای جمعه به محلی برای وحدت اسلامی تبدیل شود.
وی از نمازهای جمعه به عنوان قرارگاه های ایمان و تقوا یاد کرد که عامل وحدت بین آحاد مردم و جریان های مختلف سیاسی یاد کرد که در آن فقط باید صدای وحدت شنیده شود و همه در کنار هم نمایشگر وحدت و انسجام اسلامی باشند.
حجت الاسلام آل هاشم از ائمه جمعه به عنوان فرماندهان قرارگاه های فرهنگی، ایمان، بصیرت و اخلاق نام برد و اظهار کرد: البته نباید این امر به معنی قرارگاه زمان جنگ سخت تعبیر شود، بلکه هم اکنون که در حال جنگ نرم با دشمنان هستیم، قرارگاه های فرهنگی باید اقدامات شایسته را برای مقابله با تهدیدات نرم انجام دهند چون در این شرایط آحاد ملت نیازمند معرفت ایمانی، سیاسی و اقتصادی هستند.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب که امروز به ایمان، اعتقادات و بصیرت مردم حمله می کنند با روش های گوناگون و خطرناک در پی ضربه زدن به معنویت مردم هستند که در چنین شرایط فعال شدن قرارگاه های فرهنگی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
امام جمعه تبریز از ائمه جمعه آذربایجان شرقی خواست تا در نمازهای جمعه نسبت به خلاصه کردن خطبه ها، پرهیز از سخنان تکراری و مردم داری و رعایت حال مردم دقت کافی و لازم را داشته باشند.
وی اضافه کرد: ما باید قدردان نمازهای جمعه و مردم نمارگزار و حضور آنها باشیم و به مردم احترام و ارزش قائل شویم که زمان تفریح و گردش خود را به حضور در صف های نماز جمعه اختصاص می دهند.
حجت الاسلام آل هاشم، تلاش برای بصریت افزایی آحاد مردم را از اهداف برگزاری نمازهای جمعه در شهرهای مختلف بیان کرد و گفت: بصیرت به معنی شناخت لحظه ها است تا ناخواسته به دشمن کمک نشود و باید توجه داشت که بی بصیرتی یک ملت و جامعه را به تزلزل و شکست می کشاند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.