به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری، محمدصادق پورمهدی در نشست ستاد برنامه ریزی استانی تبریز 2018 با بیان اینکه تا آغاز رسمی برنامه های این رویداد، زمان چندانی باقی نمانده است، افزود: با نزدیک شدن به 2018، باید جلسات ستاد و کمیته های آن به صورت مستمر و منسجم تر برگزار شود.
وی پس از ارائه گزارش شهردار تبریز از آخرین برنامه های تدوین شده برای تبریز 2018 گفت: شهرداری باید برنامه های خود را به صورت شفاف و بر روی کاغذ با برنامه زمان بندی ارائه کند.
پورمهدی ادامه داد: سایر دستگاه های اجرایی دخیل در تبریز 2018 نیز برنامه های خود را به ستاد ارائه دهند و پیگیر تخصیص 10 درصد از اعتبارات متمرکز دستگاه های ملی به امر تبریز 2018 باشند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتقاد رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از نبود برنامه های مدون مکتوب در مورد تبریز 2018، اظهار کرد: بسیاری از برنامه‌ها اگر تبریز 2018 هم نبود در تبریز اجرا می شد و از این پس هیچ کسی نباید برنامه های کلیشه ای خود را به حساب تبریز 2018 بنویسد.
وی با استقبال از انتقادات سازنده در راستای آمادگی هرچه بیشتر استان و کشور برای استقبال از مسافران کشورهای اسلامی در سال 2018 گفت: تمامی انتقادات را به جان می خریم و همه تلاش خود را برای پیگیری اعتبارات ملی انجام می دهیم.
پورمهدی ادامه داد: البته برای کار کردن، نباید منتظر تخصیص اعتبارات از سوی دستگاه های مرکزی باشیم.
به گزارش ایرنا در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی سال 1394 در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال 2015 و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.
این سازمان که با 57 کشور، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است، از تمامی کشورهای عضو درخواست کرد به منظور معرفی شهرهای نمونه گردشگری جهان اسلام، یکی از شهرهای خود را به‌ عنوان نماینده آن کشور معرفی کنند که 2 شهر تبریز و یزد با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط مد نظر این سازمان به ‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند.
پیش از این شهرهای قدس و قونیه به ترتیب به‌ عنوان شهرهای نمونه گردشگری سال‌های 2015 و 2016 انتخاب شده بودند و اجلاس اخیر کارشناسان ارشد گردشگری این سازمان شهرهای مدینه منوره و تبریز را به عنوان شهرهای نمونه گردشگری برای سال‌های 2017 و 2018 برگزیدند.
رشد گردشگر داخلی تبریز، وجود آثار تاریخی فرهنگی اسلامی، میزان توسعه یافتگی زیرساخت‌ها و وجود روستاهای هدف گردشگری از جمله شاخص‌های انتخاب این شهر به عنوان شهر نمونه گردشگری اعلام شده است.
دریافت کننده: نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.