« زهره موهبتی ‌زهان »، روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: در ایام انتخابات اعضای شورا برنامه های محوری ارایه کردند، برنامه محوری نیاز به نگاه علمی و انجام کار علمی هم نیاز به انسان های علمی دارد.
وی گفت: اعضای شورای شهر و روستا بپذیرند هیجان دلپذیر انتخاباتی به پایان رسید و موسم رفاقت، همدلی و همراهی پدیدار شد که نیاز به پایان نگاه های سیاسی و ورود به فضای کاری فعال است.
وی بیان کرد: حق نداریم بر اساس آزمون و خطا، سلیقه و نگاه فردی و سیاسی شهر را اداره کنیم چون همه برای مردم هزینه دارد بلکه باید عزم را جزم کنیم تا به همدیگر و مردم قول دهیم نگاه ما به شهر عالمانه، کارشناسی و با خرد جمعی و تعامل است.

** نظارت به تمام دستگاه های اجرایی از وظایف شوراست
به گزارش ایرنا، موهبتی زهان یکی از مشکلات عمده شهرداری بیرجند که بقیه امور را متاثر کرد، کمبود اعتبار دانست و اظهار کرد: از فرمانداری می خواهیم در این مسیر شورا و شهرداری ها را دریابند چون کمبود منابع جلوی برنامه ریزی ها و فعالیت ها را می گیرد.
دیگر عضو شورای شهر بیرجند افزود: بر اساس دستورالعمل قانون اساسی، نظارت به تمام دستگاه های اجرایی از وظایف شوراهاست.
رضا حسنی صفت، گفت: یکی از موارد بسیار مهم پروژه مسایل مالی است در صورتی که وضعیت مالی شهرداری ها در کشور به دلیل رکود در ساخت و سازها دچار مشکل است.

** لزوم پیش بینی درآمد های پایدار برای شهرداری ها
وی ادامه داد: در این وضعیت، شهرداری ها یا باید درآمدهای پایداری پیش بینی کنند و یا اینکه مطالبات مردمی و دستگاه های اجرایی را دریافت کنند، در کنار این موضع فرمانداری باید به عنوان تسهیل گر و کمک کننده کنار شورا باشد تا شورا بتواند مطالبات را دریافت کند.
وی یادآور شد: در حال حاضر شهرداری بیرجند 115میلیارد ریال از دستگاه های دولتی، حدود 60 میلیارد ریال عوارض خودرویی و حدود 70 میلیارد ریال عوارض نوسازی طلب دارد در صورتیکه 200 میلیارد ریال بدهی دارد.
وی با بیان اینکه سیستم یکپارچه ای برای پرداخت های شهرداری وجود ندارد،عنوان کرد: باید ساز و کاری فراهم شود تا هزینه های نوسازی از مردم دریافت شود، دستگاه های اجرایی نیز مطالبات خود را به موقع پرداخت کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.