سیدمرتضی نیرومند اسکویی، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ‌افزود:‌ این کار برای اولین بار در سطح کشور در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور ترغیب سرمایه گذاری و حمایت از این واحدها انجام می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون 2 هزار و 200 واحد صنعتی کوچک و متوسط در شهرک های صنعتی استان وجود دارد، اظهار کرد: صنایع کوچک و متوسط به واحدهای صنعتی زیر 100 نفر اشتغال اطلاق می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در این خصوص این شرکت 80 درصد از هزینه های خدمات برخی دستگاه ها به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط واقع در داخل شهرک های صنعتی و خارج از آن را پرداخت می کند.
نیرومند اسکویی ادامه داد: این خدمات شامل حق بازدید ابتدایی کارشناسان دستگاه ها از واحد صنعتی به منظور صدور پروانه بهره برداری و صدور پروانه ساخت توسط سازمان غذا و دارو است.
وی حق بازدید کارشناسان برای ثبت درخواست گواهی استاندارد برای یک محصول، آزمایش استاندارد برای یک محصول و ثبت برند حلال توسط سازمان استاندارد و حق ثبت اظهارنامه علامت تجاری یک محصول در یک حوزه کالایی برای واحدهای صنعتی را از دیگر خدمات مشمول یارانه خدمات توسعه کسب و کار اعلام کرد.
اسکویی افزود:‌ معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی آماده است تا با دریافت اسناد مربوط به هزینه کرد واحدهای حایز شرایط نسبت به پرداخت یارانه مذکور اقدام کند.
آذربایجان شرقی دارای 4 هزار و 500 واحد تولیدی است که بخش مهمی از آن ها در 54 شهرک و ناحیه صنعتی استان فعالند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.