به گزارش ایرنا، پرویز گرشاسبی روز پنجشنبه در جریان بازدید از طرح بوته کاری حاشیه دریاچه ارومیه در بناب افزود: کنترل کانون‌های گرد و غبار حاشیه دریاچه ارومیه در دستور کار سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار دارد.
وی اعلام کرد: برای بوته کاری در اطراف دریاچه ارومیه تاکنون600 میلیارد ریال هزینه شده است و برای رسیدن به نتایج مطلوب قبل از کشت بوته خاک محل با خاک حاصل خیز تعویض می شود.
فرماندار بناب نیز در این بازدید اظهار کرد: 4 هزار هکتار از اراضی شهرستان بناب با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در حال بوته کاری است.
ولی الله فرج اللهی افزود: برای بیابان زدایی در اراضی بناب بیش از 15 هزار اصله بوته از نوع قره داغ کشت شده است.
برای جلوگیری از بروز گرد و غبار و طوفان های نمکی50 هزار هکتار از اراضی اطراف دریاچه ارومیه در استان های آذربایجان شرقی و غربی در حال بوته کاری است.
به گزارش ایرنا، دریاچه ارومیه در 18 سال گذشته با مشکل خشکسالی مواجه شده که این امر در سال های اخیر شدت بیشتری یافته و بر اثر پسروی آب دریاچه، شوره زارهایی ایجاد شده که موجب بروز پدیده بیابانزایی در منطقه شده است.
این مناطق با هجوم نمک به حاشیه دریاچه وسعت بیشتری به خود گرفته که هم اکنون برای مقابله با تداوم این امر، طرح های مقابله ای از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان پیش بینی و اجرا می شود.
علاوه بر این طرح ها که شامل ایجاد پوشش گیاهی ثانویه است، مراتع حاشیه دریاچه نیز نیازمند مدیریت است تا در آینده به بیابان تبدیل نشود.
خوشبختانه دولت یازدهم از همان ابتدای آغاز به کار خود تلاش همه جانبه ای را برای تثبیت دریاچه انجام داده است.
تنظیم کننده: پرویز انصاری**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.