به گزارش ایرنا، عبدالوهاب سهل آبادی شامگاه چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در تبریز، افزود: صنعتگران و تولید کنندگان کار می کنند و مالیاتش را هم می دهند اما تسهیلات بانکی که نرخ آن با جرائم و دیرکردش به 39 درصد می رسد، نمی تواند چرخ صنعت کشور را به چرخش درآورد.
وی گفت: اگر شما واقعا ما را به عنوان رزمندگان جبهه اقتصادی می دانید، با ما هم مثل رزمندگان جبهه نظامی برخورد کنید.
سهل آبادی با بیان اینکه هنوز توقعات به حق و قانونی صاحبان صنایع محقق نشده است، اظهار کرد: این موضوعی است که سال هاست آن را تکرار می کنیم، اما گوش شنوائی وجود ندارد.
وی افزود: بارها و بارها گفته ایم تولیدکنندگان نمی گویند ما مالیات نمی دهیم، اما می گویند طریقه وصول مالیات به خصوص در مالیات ارزش افزوده درست نیست؛ وقتی تولیدکنندگان محصولات خود را به چک های طویل المدت می فروشند، انصاف نیست هر سه ماه سازمان امور مالیاتی گریبان ما را بگیرد و وجهی را که قرار است سال آینده دریافت کنیم، مالیات را همراه با جریمه اش اخذ کنند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: اگر واقعا قبول دارید تولید می تواند اقتصاد کشور را نجات دهد، چرا یارانه تولید را نمی دهید و افتخار می کنید که جرائم ما را بخشیده اید؟ ما جرمی نکرده ایم که ببخشید، این افتخاری برای شما و منتی برای ما نیست.
وی ادامه داد: ما پیشنهادهای خوبی را به مرکز پژوهش های مجلس و دولت دادیم، اما کسی توجه نمی کند.
خبرنگار: یحیی مرتضایی**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.