معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه ای آذربایجان شرقی از برگزاری همایش بزرگ پیاده روی با مشارکت مخابرات منطقه آذربایجان شرقی خبر داد. 
مهندس سیاوش شهبازی در گفت‎وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‎شرقی، با بیان این مطلب اظهار کرد: ورزش یکی از محورهای مهم در راستای تامین سلامتی مردم بوده و از این رو مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی در جهت برگزاری همایش بزرگ پیاده روی پیشقدم شده است. 
وی افزود: همایش صبح و نشاط، صبح روز جمعه و در ساعت هفت صبح از مقابل هتل شهریار آغاز شده و در ساعت هشت نیزدر مقابل عمارت ائل گلی تبریز پایان خواهد یافت. همچنین این همایش بزرگ توسط رسانه‎ی ملی و از شبکه‎ی سه، شبکه ی جام جم و شبکه ی استانی سهند پخش شده و در پایان این همایش یک دستگاه خودرو به عنوان جایزه ی ویژه و به قید قرعه به شرکت کنندگان ارائه  خواهد شد. اجرای برنامه های شاد و مفرح به مدت دو ساعت نیز از سایر برنامه ها در همایش بزرگ پیاده روی خواهد بود. 
وی با اشاره به نقش رسانه‎ها در تبیین و انعکاس اخبار گفت: رسانه‎ها در تبیین صحیح اخبار نقش مهمی را ایفا می‎کنند و در انعکاس اخبار نیز همواره یار و همراه مخابرات بوده‎اند. 
شهبازی عنوان کرد: مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی همواره حامی ورزش و سالم سازی محیط بوده است و مشترکان می‎توانند برخی کارهای خود را از طریق زیرساخت‌های ایجاد شده توسط شرکت مخابرات انجام دهند. 
وی عنوان کرد: مخابرات منطقه ی آذربایجان‌شرقی در راستای کاهش تردد و آلودگی هوا در سطح شهر اقدام به حذف قبوض مخابراتی نموده است و از آن جایی که در استان ما و در طول دو ماه  بالای دو میلیون قبوض مخابراتی به دست مشترکان می‎رسد؛ بنابراین حذف قبوض کاغذی از جمله مزایای دولت الکترونیک است. 
وی افزود: حذف قبوض برای تلفن‌های ثابت خانگی نیز در نظر گرفته شده که پس از شناسایی شماره تلفن همراه مشترکان، جهت ارسال صورت حساب مشترکان و از طریق ارسال پیام کوتاه اقدام خواهد گردید. همشهریان می‎توانند با مشارکت در امر حفظ محیط زیست، پس از دریافت پیامک با مضمون انصراف از دریافت قبوض، از طریق تماس با شماره تلفن 2000 از مبلغ کارکرد خود مطلع شده و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند. 
شهبازی بیان کرد: با استفاده از خدمات الکترونیک که از سوی شرکت مخابرات استان بسترسازی شده است، زمینه‎ی بهره‎مندی از خدمات آسان پرداخت و اطلاع از مبلغ کار کرد قبض از طریق شماره تلفن 2000 به صورت 24 ساعته فراهم شده است. همچنین حذف قبوض همراه اول آغاز شده است و با این اقدام سعی شده به سهم خود از قطع بی رویه درختان جلوگیری بشود. 
وی با اشاره به طرح‎های مخابرات منطقه‎ی آذربایجان‎شرقی اظهار کرد: طرح همسفر یکی از طرح‎های جذاب و تمدید شده از سوی شرکت مخابرات ایران است که سرویس و بسته‎های ترافیکی 12 ماهه به قیمت مناسب از ویژگی‎های آن به شمار می‎آید و متقاضیان ADSL می‌توانند با استفاده از این طرح و تماس با شماره‎ی 2020، بدون مراجعه اقدام به خرید سرویس‎های اینترنتی کنند.  
وی گفت: طرح تانوما نیز برای اولین بار و در هشت شهر کشور اجرا شد که تبریز نیز یکی از این شهرها بود و اتصال  فیبر نوری به منازل، مغازه‎ها و مراکز تجاری که قبلا با هزینه‎های گزاف انجام می‎شد، با اجرای این طرح به صورت تقریبا رایگان انجام می‎شود. 
شهبازی افزود: همچنین مشتریان می توانند با مشتریان این طرح می توانند با هزینه مناسب ،اینترنت با پهنای Mbps 100 وبیشتر  را دریافت کنند. از این رو این سرویس یکی از طرح‎های پراهمیت است که قبلا وجود نداشت. همچنین طرح FTTH دارای رنکینگ جهانی است که کشور ما قبلا هیچ رتبه‎ای در این طرح نداشت. 
وی افزود: تبریز یکی از چهار درگاه ورودی اینترنت است که اینترنت مستقیما از خارج کشور وارد تبریز شده است و اینترنت از تبریز و با سرعت مناسب به سایر شهرستان‎ها توزیع می‎شود. 
وی با بیان این که حذف اینترنت حجمی باید از طریق سازمان تصمیم سازی گردد، گفت: منطقه ی مخابرات آذربایجان شرقی به عنوان بزرگ ترین ارائه کننده ی سرویس های مخابراتی و اینترنتی از جمله ADSL در شمال غرب کشور، همواره پیشتاز اجرای قوانین و مقررات مصوبه از طریق مراجع ذی صلاح بوده و به محض هرگونه تغییر در سرویس های حجمی، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آن را اجرا می نماید. 

شهبازی تاکید کرد: اینترنت 4G و نسل 4.5 از سال گذشته در استان ما راه اندازی شده و در سه ماهه ی اول سال جاری نیز نسبت به بهینه سازی و تکمیل آن اقدام شده است. ارتقاء دیتا نیز انجام شده و در صورتی که مشترکان از گوشی هوشمند برخوردار باشند، می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا با تماس با شماره ی 9990، نسبت به تعویض سیم کارت خود و ارتقاء آن به نسل چهارم اقدام نمایند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.