به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در گردهمایی مدیران‌کل امور عشایر سراسر کشور در تبریز، با بیان اینکه خدمت به عشایر اجر مادی و معنوی زیادی دارد، گفت: عشایر ساکن در استان اکثرا در مناطق مرزی زندگی می‌کنند و باید همانند سایر هموطنان از امکانات مناسب زندگی بهره‌مند باشند.
وی ادامه داد: عشایر، سهم عمده‌ای از تولید را برعهده دارند و باید بتوانیم زمینه عرضه محصولات تولیدی آنها از جمله صنایع دستی باکیفیت و محصولات غذایی را ایجاد کنیم.
پورمهدی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های عشایری و روستایی کشور ناشناخته مانده است، افزود: باید با برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها، این ظرفیت‌ها را به جامعه معرفی کنیم تا از این طریق، شاهد جذب گردشگر و ترویج فرهنک غنی عشایر باشیم.
وی با اشاره به اجرای طرح استفاده از انرژی خورشیدی در مناطق عشایری، گفت: متأسفانه این طرح آن‌چنان که باید در استان اجرایی نشده و امیدواریم به‌زودی این کار انجام شود؛ در بخش ارتباطات کارهای خوبی شده اما خدمات ارائه شده کافی نیست.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به موضوعاتی نظیر انتقال فناوری، مدیریت و مصرف بهینه آب، حفاظت از مراتع و بهداشت و درمان عشایر نیز اشاره کرد و گفت: باید با راهکاری جامع و یا مرحله‌ای، برای بهداشت و درمان عشایر استان که همیشه در حال کوچ هستند تدابیری اندیشیده شود.
خبرنگار:مینا بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.