به گزارش ایرنا، براساس قرعه کشی انجام شده، تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در هفته نخست و در گرمای طاقت فرسای جنوب به مصاف استقلال خوزستان قهرمان لیگ پانزدهم و یکی از تیم های خوب فوتبال کشور می رود.
این دیدار، اولین دیدار رسمی یحیی گل محمدی با عنوان سرمربی تراکتورسازی خواهد بود؛ تراکتورسازی که از نقل و انتقال محروم بود و با حداقل امکانات و داشته ها و برگزاری تنها یک اردوی داخلی برای این دیدار خود را آماده کرده است.
تنها دلگرمی تراکتورسازان در لیگ هفدهم، همانند فصول گذشته، هواداران این تیم هستند و به طور قطع تراکتور با تکیه بر هواداران خود و رفع محرومیت در ادامه رقابت ها و البته حمایت همه جانبه مسئولان استان، می تواند باز به عنوان مدعی در برابر تیم های تا بن دندان مسلح لیگ صف آرایی کند.
تراکتورسازان در هفته دوم قرعه سخت تری دارند و قبل از اینکه به هماهنگی کامل برسند، مقابل تیمی قرار می گیرند که عنوان قهرمانی دور شانزدهم را یدک می کشد و ترکیب اش نسبت به فصل قبل کمتر دست خورده است.
تنها برتری تراکتورسازی در مصاف با پرسپولیس در هفته دوم، امتیاز میزبانی است که انتظار می رود هواداران با حضور در این بازی به عنوان یار دوازدهم در کنار تیمشان باشند و شعار 'سن چاغیرسان گه له رم'(صدایم کنی، میایم) را عملی کنند.
شاگردان یحیی گل محمدی در ادامه و در هفته سوم میهمان نایب قهرمان فصل قبل 'استقلال تهران' خواهند بود و این تیم نیز همانند پرسپولیس با حفظ بیشتر بازیکنان فصل قبل و جذب بازیکنان سرشناس و مطرح و برگزاری اردوی خارج از کشور و حمایت های مالی از سوی مسئولان، از آمادگی نسبتا بالای نسبت به تراکتورسازی برخوردار است.
تراکتورسازان در هفته چهارم در تبریز میزبان نفت تهران هستند؛ نفتی که با شکست تراکتورسازی در جام حذفی عنوان قهرمانی را به دست آورد و در این فصل با تغییر کادر فنی و سپردن هدایت تیم به علی کریمی و جذب بازیکنان جدید در پی حضوری قدرتمند در لیگ برتر است.
گرفتن نتیجه در این چهار هفته برای تراکتورسازان اهمیت بالایی دارد؛ صرف نظر از امتیاز بازی ها، گرفتن نتیجه در این بازی ها می تواند انگیزه تراکتورسازان را برای ادامه رقابت ها بالا ببرد.
سرخ پوشان تبریز در ادامه رقابت های لیگ برتر در هفته پنجم میهمان سایپا خواهند بود و در هفته ششم در تبریز از سیاه جامگان مشهد پذیرایی می کنند و در هفته هفتم در مشهد به مصاف پدیده این شهر می روند.
هفته هشتم دربی فوتبال تبریز بین گسترش فولاد و تراکتورسازی برگزار می شود و تراکتورسازان در هفته نهم در تبریز میزبان تیم پارس جنوبی جم که اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه می کند، خواهند بود.
نماینده تبریز در هفته دهم میهمان پیکان خواهند بود و در هفته یازدهم میزبان ذوب آهنی خواهد بود که کادر فنی فصل قبل تراکتورسازی را در اختیار دارد و در واقع این بازی، تقابل تفکرهای قلعه نویی و گل محمدی خواهد بود و هر 2 مربی شناخت خوبی نسبت به تیم های همدیگر دارند.
سپاهان حریف هفته دوازدهم تراکتورسازی در لیگ برتر است و شاگردان گل محمدی در هفته سیزدهم در تبریز مقابل سپید رود رشت قرار می گیرند.
تراکتورسازان در هفته ماقبل پایانی نیم فصل در آبادان به مصاف صنعت نفت می رود و در پایان رقابت های نیم فصل در تبریز از فولا خوزستان پذیرایی خواهد کرد.
گل محمدی و شاگردانش باید با داشته ها و توان خود نیم فصل را به پایان ببرند تا با رفع محرومیت ها و جذب چند بازیکن تازه نفس در فصل نقل و انتقالات نیم فصل، با انگیزه و روحیه ای تجدید شده پا در عرصه رقابت ها بگذارند.
تنها عاملی که می تواند روحیه بخش تراکتورسازی در جریان رقابت های سخت این فصل از مسابقات باشد، حمایت همه جانبه هم از سوی مسئولان و هم از سوی هواداران است و به طور قطع اگر ذره ای در این حمایت ها سهل انگاری شود سرنوشتی ناخوشایند در انتظار این تیم خواهد بود.
هفدهمین دوره لیگ برتر از پنجم مردادماه سالجاری و با حضور 16 تیم آغاز می ‌شود.
گزارش:عیسی عطاپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3077/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.