به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس، احمد انارکی محمدی شامگاه یکشنبه پس از نشست این هیات اعزامی با بیان اینکه برخی مسائل مطرح شده از طرف نماینده مرند و جلفا نیازمند مستندات بیشتر بود، افزود: برای دستیابی به نتایج کاملتر درباره برخی موارد مطرح شده مستندات بیشتر از سوی سازمان منطقه آزاد ارس جهت بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس به اعضای این هیات ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به اعلام گزارش هایی مبنی بر وجود قاچاق کالا در ارس گفت: شاید قبلا این معضل کمابیش در منطقه وجود داشت اما با توجه به تدابیر، اقدامات و نصب تجهیزاتی که از سوی سازمان منطقه آزاد ارس صورت گرفته است، هم اکنون بحث قاچاق در منطقه موضوعیت ندارد.
وی سرمایه گذاری های صورت گرفته در ارس را راضی کننده خواند و گفت: فعالیت های ارس در سال های اخیر خوب و مشهود است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: منطقه آزاد ارس با توجه به ظرفیت ها و زیرساخت های موجود این امکان را دارد که در آینده نزدیک موفق ترین منطقه آزاد ایران باشد.
وی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس در زمینه ترانزیت و گردشگری ظرفیت های بالایی دارد و باید نگاه ویژه ای به این منطقه شود.
انارکی محمدی تاکید کرد: ارس صنعتی ترین منطقه آزاد ایران است و صنایعی که در این منطقه آزاد ایجاد شده‌اند جزو صنایع مدرن، بزرگ و استخوان دار کشور هستند.
وی گفت: در چند سال اخیر فعالیت های زیادی در زمینه زیرساخت های ارس صورت گرفته است که در سال های آتی اثرات مثبت این کارها مشخص تر خواهد شد.
بر اساس این گزارش، جلسه هیات اعزامی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران به منطقه آزاد ارس بر اساس ماده 236 آئین نامه داخلی مجلس با حضور نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و برخی از اعضای این کمیسیون و دیگر نمایندگان دستگاه های اجرایی، معاونان و مدیران و کارشناسان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد.
به گزارش ایرنا، حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در فروردین ماه سال جاری در صحن علنی مجلس، در نطقی از مدیریت حاضر در منطقه آزاد ارس به شدت انتقاد کرد و طومار طویلی را که در اعتراض به عملکرد مدیریت در سازمان منطقه آزاد ارس اشاره داشت به سایر نمایندگان نشان داد.
بر این اساس مدیرعامل این سازمان، محسن خادم عرب باغی هم در همان روزها طی جوابیه ای که به ریاست مجلس شورای اسلامی و رونوشت آن به دبیر شورای عالی مناطق آزاد، معاونت حقوقی رئیس جمهور، معاونت پارلمانی رئیس جمهور، ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس، معاونت پارلمانی رئیس جمهور و مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی و استاندار آذربایجان شرقی ارسال شده است، به دفاع از عملکرد خود و زیر مجموعه خود برخواست.
منطقه آزاد ارس در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.
بر اساس مصوبه هیات وزیران در تاریخ 7/4/1384 محدوده منطقه آزاد ارس شامل 9700 هکتار از اراضی منطقه می شد که براساس مصوبه جدید این هیات محترم در 14/9/1387 محدوده این منطقه به 51 هزار هکتار شامل بخش هایی از 2 شهرستان جلفا و خداآفرین افزایش یافت .
تنظیم و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.