به گزارش ایرنا، محمد حسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بهبود کیفیت آب آشامیدنی فرمهین خواست مهم مردم این خطه است و مسئولان باید رسیدگی و حل مشکل مردم را در این خصوص در اولویت قرار دهند.
وی بیان کرد: توسعه و استقرار ساختمان ادرات و تکمیل کردن عملیات ساخت و تجهیز بیمارستان فرمهین که از دیگر خواسته های مهم مردم این شهرستان است که باید به طور جدی پیگیری شود و راهکارهای کاربردی و لازم برای حل آن لحاظ شود.
حسینی عنوان کرد: راهبردهای محرک اقتصادی و اجرای برنامه هایی که با خود تولید و اشتغال به فراهان می آورد از موضوعات مهم برای این شهرستان است و می طلبد صنایع دچار رکود را فعال و و برای توسعه و رونق فراهان از سرمایه گذران جدید استقبال لازم به عمل آید.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان تصریح کرد: با توجه به این که فراهان ظرفیت موثری در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد، نیاز است در راستای افزایش درآمد از این بخش تغییر نوع الگوی کشت، نوع محصولات باغی، ایجاد کشتارگاه های صنعتی و تقویت زنجیره بازاریابی محصولات در سراسر کشور و خارج از کشور در دستور کار قرار گیرد و به آن توجه ویژه شود.
حسینی اظهار کرد: پیگیری طرح های نیمه تمام در سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان به خصوص در حوزه آبرسانی به روستاها و شهرها از اقدامات در دست اجرا است.
وی خواستار برنامه محوری در تقویت زیر ساخت های اشتغالزا شد و گفت:در تفرش با ایجاد فضای آموزشی و ارتقای فضای گردشگری، در آشتیان توجه به حوزه صنعت با در نظر گرفتن وجود صنایع مناسب در شهرک صنعتی آشتیان و در فراهان با توجه به شرایط کشاورزی و دامپروری می تواند تحول اساسی در کار و تولید ایجاد کند.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح های دیگر مانند گازرسانی به روستاها، جاده اراک - فراهان، آبرسانی هفتیان به تفرش و 42 روستا، تکمیل و تسریع در اجرای طرح هادی و ارتقای بهداشت نیز از دیگر مسائل تفرش، آشتیان و فراهان است که بررسی و حل آن ها ضروریست.
حسینی گفت: اعتبارات استان مرکزی در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی 9 هزار و 300 میلیارد ریال بود که مبلغ چهار هزار و 300 میلیارد ریال در سال 95 و پنج هزار میلیارد ریال نیز در سال 96 به استان تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: اعتبارات استان مرکزی علاوه بر پایین بودن درآمدهای مالیاتی، نسبت به سایر استان ها نیز با کمبودهای اعتباری مواجه است واین در حالی است که اعتبارات استان در سال 95 رشد 50 درصدی را تجربه کرد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان مرکزی فاقد طرح های بزرگ ملی است و از این منظر امکان استفاده از منابع ملی را ندارد و به همین دلیل تلاش برای افزایش بودجه استان با جدیت دنبال می شود.
استان مرکزی دارای هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که یک کرسی آن متعلق به حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.