به گزارش ایرنا، سعید شبستری روز شنبه در مراسم تجلیل از دهیاران استاد افزود: اگر می خواهیم تولید و اشتغال خوبی داشته باشیم باید مهاجرت را کاهش و حاشیه نشینی را متوقف کنیم.
وی با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از جمعیت کشور در روستاها متمرکز هستند ، ادامه داد: نقش روستاها به دلیل اینکه بسیاری از مسایل اقتصادی و مسایل مربوط به تولید محصولان دامی و کشاورزی مربوط به روستاهاست، حائز اهمیت است.
شبستری با اشاره به مشارکت 84 درصدی روستاییان استان در انتخابات، اظهار کرد: یکی از دلایل انتخاب دوباره دولت تدبیر و امید و ادامه راه دولت، همین کارها و برنامه هایی بوده که توسط دهیاران در سطح روستاها انجام شده و آنها رضایتمندی مردم را فراهم کرده اند.
وی اضافه کرد: دهیاران در صف اول خدمت و نماینده دولت و مردم در روستاها هستند و کارها و برنامه های مختلفی را برعهده دارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای اینکه در مرحله رهایی از وابستگی به نفت هستیم، بایستی به مسایل روستایی توجه ویژه ای شود که در دولت تدبیر و امید این توجه ویژه به روستاییان عملیاتی شد.
وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیرو امید در چهار سال گذشته با وجود مشکلات و تگناهای اقتصادی بسیار بالایی که داشت توجه بسیار زیادی به مسائل عمرانی، زیرساخت های روستایی، کشاورزی، آبیاری تحت فشار، آب و فاضلاب روستایی، راه ای روستایی و آسفالت آن بسیار توجه شده است.
شبستری گفت: در دولت یازدهم توجه ویژه ای به مسائل بهداشتی و درمانی شده و ایجاد مجتمع های سلامت و خانه های بهداشت در این دولت موجب شد عدالت در بحث بهداشت و درمان گسترش یابد.
وی ادامه داد: وضعیت بهسازی روستاها بسیار مهم است که در این زمینه اقدامات خوبی در دولت یازدهم شروع شده و در دولات دوازدهم افزایش خواهد یافت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: روستاهای بالای 20 خانوار استان از همه مواهبی که در جامعه شهری در زمینه های آب، برق و گاز وجود دارد، بهره مند هستند.
وی اظهار کرد: بایستی در روستاها امکاناتی فراهم شود که روستاییان برای انجام کارهای اداری به شهرها مراجعه نکنند و در این خصوص فرمانداران و بخشداران باید 'آی سی تی' را در روستاها توسعه دهند.
شبستری با تاکید بر توجه به مسائل آموزشی روستاییان ، گفت: نباید فرزندان ما در روستاها به دلیل کمبود و فقر نتوانند ادامه تحصیل دهند.
وی ادامه داد: در آذربایجان شرقی حتی برای یک دانش آموز در روستاها توسط آموزش و پرورش استان کلاس تشکیل می شود و براساس آمار بازمانده از تحصیل نداشته ایم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر توجه به مسائل زیست محیطی ، اظهار کرد: آینده جهان وابسته به توجه به محیط زیست است و دهیاران باید نسبت به موضوع دفع پسماندها توجه داشته باشند .
وی بر مقاوم سازی و نوسازی خانه ای روستایی تاکید کرد و گفت: در بعضی از روستاها حتی زلزله سه ریشتری نیز می تواند خانه هایشان را از بین ببرد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.