به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: اگر پسران به سمت رشته های معلمی تشویق نشوند، مساله کمبود معلمان مرد در آینده نزدیک به یک بحران تبدیل می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر گرایش دختران برای برگزیدن رشته های معلمی و قبولی در دانشگاه فرهنگیان بسیار زیاد است، اما این اشتیاق در پسران بسیار کمتر از دختران است که با آگاهی رسانی درست درباره ویژگی های مثبت شغل معلمی می توان آن ها را به این سمت گرایش داد.
وی با اشاره به برگزاری هفته معلم در اردیبهشت ماه، افزود: برای برگزاری این هفته باید از تمام ظرفیت های دستگاه های اجرایی استفاده کرد و باید نقش دستگاه های اجرایی در برگزاری این هفته مشخص شود.
خباز تاکید کرد: درست برگزار کردن هفته معلم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا با درست برگزار شدن این هفته، شور، اشتیاق و امید در معلمان به وجود می آید و دانش آموزان نیز جایگاه معلمان را بهتر درک می کنند.
وی ادامه داد: هرچقدر زمان برای آموزش و پروش گذاشته شود باز هم کم است، زیرا سرمایه گذاری در این زمینه ، آثار و برکات زیادی را در آینده به دنبال خواهد داشت.
استاندار سمنان با اشاره به شعار سال به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، گفت: باید تمام تلاش را به کار ببریم تا این شعار محقق شود و نتیجه خوب آن نصیب ملت ایران شود.
در این نشست محمدرضا جهان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی و دیگر مسوول های استانی و آموزش پرورش استان سمنان حضور داشتند و درباره موضوعاتی مانند مدارس تخریبی، هدایت تحصیلی، نهضت سواد آموزی نظرات خود را بیان کردند.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.