به گزارش ایرنا، امین امینیان روز پنجشنبه در جلسه گرامیداشت هفته قوه قضائیه که با حضور کارکنان دادگستری، جمعی از روحانیون و مسئولان شهرستان در سالن فرمانداری برگزار شد با قدردانی از تلاش های دادگستری در راستای اجرای عدالت و تامین و حفظ حق و حقوق عموم مردم و شهروندان گفت: اراضی ملی، منافع ملی و حق و حقوق عموم مردم است و نباید اجازه بدهیم افراد فرصت طلب و سودجو با سواستفاده از موقعیت خاص نسبت به تصرف و تغییر کاربری این اراضی افدام کنند.
وی بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی با دستگاه قضایی شهرستان و شورای حفاظت از اراضی ملی به منظور حفاظت از اراضی ملی تاکید کرد .
امینیان با اشاره به برنامه ریزی های متعدد در راستای کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان ابراز امیدواری کرد: با همکاری دستگاه قضایی شهرستان این آسیب ها از جمله طلاق و اعتیاد در خداآفرین کاهش یابد.
وی تامین معیشت و اشتغال ساکنان و مرزنشینان خداافرین را از دیگر اولویت های شهرستان عنوان کرد و افزود: با اجرای پایاب سد خداآفرین گام موثری در این خصوص برداشته شده و دستگاه قضا نیز در سرعت دهی این طرح نقش موثری داشته است.
امینیان با اشاره به جمع آوری 510 میلیون ریال کمک نقدی خیران برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در جشن گلریزان امسال، سه سال پیاپی رتبه نخست استانی را در این زمینه کسب کرده ایم.
فرماندار خداآفرین در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه هفت تیر ماه و شهادت دکتر بهشتی و72 تن از یارانش اشاره کرد و به نقل از حضرت امام خمینی (ره) گفت: ملت ایران در این فاجعه بزرگ 72تن بی گناه به عدد شهدای کربلا از دست داد.
وی با بیان اینکه بهشتی مظلوم زیست مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود، گفت: ملیت که شهادت برایش سعادت است پیروز است .
امینیان یادآوری کرد: رهبر انقلاب خون شهدای هفتم تیر را تضمین کننده آسیب ناپذیری انقلاب و موجب شناساندن هرچه بیشتر حقانیت مطلق جریان خط امام ره و نیز فروزان تر شدن شعله انقلاب و استحکام صفوف مردم شد.
رییس دادگستری خداآفرین نیز در این جلسه با بیان اینکه از تیرماه سال گذشته تا کنون 90فقره حکم طلاق در شهرستان صادر شده است، گفت: نهادهای اجتماعی و دفاتر مشاوره جهت کاهش طلاق در شهرستان فعال است.
پرویز پور احمد همچنین گفت: ستاد پیشگیری از وقوع جرم با موضوع حفاظت از اراضی ملی و حفاظت از محیط زیست فعال شده است و به زودی قانون مجازات های جایگزین حبس نیز در این شهرستان اجرا خواهد شد .
وی اعلام کرد: از تیرماه سال گذشته تا کنون تعداد 2هزار و621فقره پرونده به دادگستری شهرستان وارد و 2هزار و644فقره مختومه شده و در دادسرا نیز یک هزار و450فقره وارد و یک هزار و350مختومه شده است .
وی افزود :در شورای حل اختلاف شهرستان 817فقره وارد و818فقره مختومه شده است.
در پایان این برنامه فرماندار و مسئولان با حضور در گلزار شهدای شهر خمارلو و شهدای گمنام با قراعت فاتحه و نثار شاخه گل با شهدا تجدید میثاق کرد.
خبرنگار: جوادزاده ** انتشار : انصاری
/3071/7468
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.