به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز یکشنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر استان افزود: با توجه به اینکه ما معتقد به ولایت فقیه هستیم، رضایت ایشان از شیوه و روشی که در آذربایجان شرقی عملیاتی شده است، برای ما کافی است.
وی تاکید کرد: این موفقیت با همت یکایک مسئولان و دستگاه های مختلف در طول سه سال و نیم گذشته کسب شده است و تشویق ها و تاییدهای رهبر معظم انقلاب به طور قطع جبران کننده زحمات فعالان این عرصه از لحاظ روحی است.
جبارزاده خاطرنشان کرد: تایید رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر اینکه چنین شیوه و روشی باید در امر مبارزه با مواد مخدر در کشور انجام شود، نشان می دهد که این شیوه درست بوده و امیدواریم آن را به سر منزل مقصود برسانیم.
وی گفت: دستگیری بیش از چهار هزار و 266 نفر در ارتباط با قاچاق مواد مخدر در طول دو ماه نخست سال جاری در آذربایجان شرقی نشان از همت بسیار بزرگ مسوولان و دستگاه های مختلف استان دارد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به عملیات موفقیت آمیزی که در روزهای اخیر توسط نیروهای اداره کل اطلاعات انجام گرفت، افزود: انهدام تیم خطرناکی که 15 کیلوگرم شیشه را در آذربایجان شرقی توزیع می کرد، کار کوچکی نیست و قدردان زحمات نیروهای اطلاعاتی و انتظامی و همه دستگاه ها هستیم.
وی با اشاره به برگزاری جلسه شواری مبارزه با مواد مخدر به صورت ماهانه، ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسات این است که یادآور شویم مبارزه با اعتیاد جزو اولویت های استان است و اگر حتی یک روز نسبت به این موضوع کم توجهی شود وضعیت استان در عرض کمتر از یک هفته به وضعیت نامناسب گذشته بازخواهد گشت.
جبارزاده گفت: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ و کسانی که جوانان را نشانه گرفته اند در اولویت کاری مسئولان و دستگاه های مختلف استان قرار دارد.
وی اظهار کرد: در عین حال که با توزیع کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه می کنیم، آگاهی بخشی به خانواده ها از اولویت های دیگر این شوراست و همه دستگاه های فرهنگی و آموزشی ما پیشگیری را در اولویت کاری خود قرار داده اند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید به صورت مرتب به مردم و خانواده ها یادآوری کنیم که خطر بزرگ اعتیاد در کمین همه است، اظهار کرد: ضروری است به تک تک خانواده ها به روش های مختلف آگاه سازی و اطلاع رسانی شود و این پیام را به آنها برسانیم که مراقب فرزندان خود و خطرهایی که در کمین آنهاست، باشند.
وی با اشاره به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها گفت: باید اوقات فراغت جوانان استان در دستور کار مسئولان کارگروه قرار گیرد و برنامه های جذاب و مورد علاقه جوانان را در زمینه ها و رشته های مختلف ایجاد کنیم.
جبارزاده اضافه کرد: یکی از علل روی آوردن جوانان به بحث اعتیاد عدم استفاده بهینه از اوقات فراغت است و باید با روش های ایجابی و کارآمد برنامه های متنوع و شاد برای آنان تدارک ببینیم.
وی ادامه داد: در سال گذشته اقدامات خوبی توسط آموزش و پرورش ، شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفت که باید امسال نیز این برنامه ها ادامه یابد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: از هنرمندان تقاضا می کنیم که در بحث فیلم و نمایش نامه و در عرصه های مختلف هنر وارد عمل شوند و هر کسی هر کاری که می تواند در مبارزه و آگاه سازی انجام دهد پای کار آید تا بتوانیم با برنامه های متنوع و دلخواه جوانان ان ها را به این امر آگاه کنیم.
وی افزود: المپیاد ورزشی بهبود یافتگان مختص آذربایجان شرقی است و باید امسال باشکوه تر از سال های قبل برگزار شود.
جبارزاده گفت: صدا و سیما و رسانه ها باید کسانی را که تا دیروز در جامعه ایجاد می کردند و امروز توانسته اند نجات یابند و به آغوش خانواده و جامعه بازگردند را معرفی کنند.
وی افزود: با تلاش هایی که در استان انجام شده، کسانی که از آنها به عنوان انگل جامعه و انسان های مخرب یاد می شد، امروز به حلقه گرم خانواده و گردونه تولید برگشته اند.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: قدردان همه فعالان در امر مبارزه با مواد مخدر و کسانی که از نظر مالی به مراکز ماده 16 کمک کرده اند، هستم.
وی اظهار کرد: در شورای اسلامی شهر تبریز تصمیمات خوبی در خصوص پشتیبانی مراکز ترک اعتیاد گرفته شود؛ هرچقدر بتوانیم این مراکز را پشتیبانی کنیم قطعا کار خدا پسندانه ای است.
جبارزاده افزود: در هفته مبارزه با مواد مخدر خودم شخصا در جمع کارکنان دستگاه قضایی و اداره کل اطلاعات و نیروی انتظامی استان حاضر خواهم شد تا از نزدیک از اقدامات پرسنل دخیل در مبارزه شبانه روزی و بی وقفه با سوداگران قدردانی کنم.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.