به گزارش ایرنا، صابر تقویمی روز شنبه در جلسه با پیمانکاران این طرح با بیان اینکه این پروژه جزو پروژه های اولویت دار و حیاتی آذربایجان شرقی و منطقه ارسباران است، افزود: از مجموع 95 کیلومتر این جاده 68 کیلومتر آن در محدوده شهرستان هریس و شروع آن از سال 86 بوده و یکی از پروژه های با تاخیر استان، در این شهرستان است.
وی با ابراز تاسف از تصادف های جاده ای در این محور و با یادآوری 830 کشته از سال 90 تا 95 و عوارض های جانبی و اجتماعی این حوادث بر روحیات مردم منطقه، خواستار همکاری، مشارکت و سرعت دهی در امر بروکراسی اداری این شهرستان و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی و جهادکشاورزی استان در این زمینه شد.
فرماندار هریس یادآوری کرد: این بزرگراه از نیازهای ضروری منطقه ارسباران بوده و شاهراه ارتباطی تبریز به استان اردبیل، مغان و راه مواصلاتی 6 شهرستان مشگین شهر، اهر، ورزقان، کلیبر، هریس و خداآفرین و درکل راه ارتباطی تبریز با 16 شهر شمال شرق استان است که احداث آن همت مسئولان استانی و استانداری را می طلبد.
تقویمی، با بیان اینکه پیمانکاران قطعه سوم و قطعه 2-ب نسبت به نصب تجهیزات و دستگاه های سنگ شکن و کارگاه آسفالت اقدام کرده اند، ادامه داد: تا 15 شهریور امسال 8/5 کیلومتر از این آزادراه از طرف تبریز به خواجه زیربار ترافیکی می رود.
وی گفت: با نظر مساعد استاندار آذربایجان شرقی و معاون عمرانی وی و با وجود مشکلات مالی، دولت در تخصیص اعتبار در سال گذشته خوب عمل کرده و تا پایان فصل کاری در حدود30 کیلومتر از این آزادراه آماده و زیربار ترافیکی می رود و با اتمام بقیه پروژه شاهد افتتاح و بهره برداری کامل این آزادراه که خواست به حق و آرزوی دیرینه مردم منطقه است، محقق می شود.
فرماندار هریس اظهار کرد: از کل 95 کیلومتر حدود 30 کیلومتر از این آزادراه زیربار ترافیکی رفته و پس از بهره برداری 30 کیلومتر دیگر تا پایان فصل کاری، در مجموع 60 کیلومتر این آزاد راه مورد بهره برداری مردم قرار می گیرد.
تقویمی افزود: با توجه به اینکه کل اعتبار 450 میلیارد ریالی تخصیص یافته در سال 95 به این پروژه به پیمانکاران طرح پرداخت شده و به استناد مصوبه استانی انتظار می رود پیمانکاران با افزایش تجهیزات و نیروی انسانی بتوانند در کمترین زمان ممکن آن را به اتمام برسانند.
شهرستان هریس با حدود 50 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شمال شرق تبریز واقع است.
خبرنگار: محمد طلوعیان ** انتشار دهنده: رستگار
7227/8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.