به گزارش ایرنا ، محبوب حیدری روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش راه سازی خلخال افزود: عملیات اجرایی طرح کنار گذر شهر خلخال به طول 5.5 کیلومتر که به عنوان فاز چهار پروژه راه اصلی خلخال به فیروزآباد محسوب می شود به مدت پنج سال بدلایل مختلف متوقف شده بود که با پیگیری های نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس و دستور مستقیم آقای نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه دوباره از سر گرفته شد.
وی گفت: با اجرا و تکمیل این پروژه امکان دسترسی آسان خودورهای عبوری از جاده های اردبیل به سرچم و خلخال به فیروزآباد از طریق این کنار گذر به راههای خلخال به اسالم و خلخال به پونل در آینده نزدیک امکان پذیر خواهد شد.
حیدری اظهار کرد: به منظور تسریع در عملیات اجرایی این پروژه پیمانکار مجری طرح اخیرا اقدام به افزایش ماشین آلات راه سازی در طول مسیر کرده و با توافق با مالکان اراضی واقع شده در مسیر پیش بینی می شود این پروژه در طول کمتر از 2 سال تکمیل شده و در اختیار مردم قرار بگیرد.
وی همچنین از آماده شدن طرح جامع شهر خلخال خبر داد و گفت: این طرح برغم آماده بودن برای تصویب نهایی در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور از سه ماه پیش بدلیل بلاتکلیفی الحاق روستای خوجین به شهر راکد مانده و به محض روشن شدن موضوع در تهران نهایی و برای اجرا به استان و شهرستان ابلاغ خواهد شد.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اشاره به مخالفت اهالی روستای خوجین با طرح الحاق به شهر خلخال گفت: الحاق این روستا به شهر از نظر مسوولان اجرایی شهرستان منتفی شده و اداره کل راه و شهرسازی استان می تواند نسبت به تصویب نهایی طرح جامع جدید شهر خلخال اقدام کند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده است.
این شهرستان استان اردبیل را به استان گیلان متصل می کند ، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.