رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی از دستگیری فردی که اقدام به سرقت گوشی و سوء استفاده از پروفایل یکی از شبکه‌های اجتماعی کرده بود، خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سرهنگ محسن محمودی در این خصوص اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با به سرقت بردن گوشی تلفن همراهش اقدام به ارسال پیام به دوستانش از طریق پروفایل یکی از شبکه‌های اجتماعی نموده که این عمل باعث آبروریزی و هتک حیثیت او شده است، موضوع جهت پیگیری در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

 

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اثبات صحت ادعای شاکی از طریق بررسی سوابق و مستندات موجود توسط کارشناسان پلیس فتا، اقدامات و بررسی‌های فنی آغاز و از طریق اقدامات خاص فنی و پلیسی فرد متخلف شناسایی و پس از اخذ مجوز از مقام قضایی، متهم به پلیس فتا احضار شد .

 

وی در ادامه تشریح کرد: متهم هنگام مواجهه با ادله و دلایل موجود راهی جزء اقرار نیافت و بیان داشت مدتی پیش یک گوشی موبایل در خودروی خود پیدا کرده و از روی کنجکاوی شروع به ارسال پیام به تعدادی از نفرات از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی نموده که الان نیز از کرده خود نادم و پشیمان است که پرونده پس از تکمیل جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد .

 

رئیس پلیس فتا استان به مشترکان موبایل‌های هوشمند توصیه کرد: اگر واقعا امنیت دستگاه موبایل برای شهروندان اهمیت دارد، باید از سیستم عامل و دستگاه موبایلی استفاده کنند که رمزگذاری مبتنی بر سخت‌افزار را برای حافظه‌های داخلی و خارجی پشتیبانی می‌کند در نتیجه با فعال کردن یک کلمه عبور یا PIN نخستین خط دفاعی برای محافظت از محرمانه ماندن و امنیت گوشی‌های موبایل تلقی می‌شود؛ این اقدام به کاربر کمک می‌کند تا در صورت گم شدن، به سرقت رفتن و یا جا ماندن گوشی در جایی، از برداشتن آن توسط دیگران و مشاهده و دستکاری در محتویات آن جلوگیری به عمل آید در صورتی که اگر این اقدامات را انجام ندهید از جمله اطلاعاتی که ممکن است از این طریق مورد سوءاستفاده سودجویان قرار بگیرد سرقت اطلاعات مهم و حساس کاری می باشد .

 

وی در پایان گفت: در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس مطرح نموده و یا با شماره‌های 2188756 ،110 تماس حاصل و در صورت داشتن هر گونه پیشنهاد، انتقاد، تقدیر و تشکر و ... مراتب را از طریق شماره تلفن 197 را به پلیس اعلام نمایند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.