به گزارش ایرنا، رضا رحمت اللهی روز پنجشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی عجب شیر افزود: سلامت مردم و جامعه به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات باید مدنظر قرار گرفته و اولویت ادارات و دستگاه‌های متولی امر قرار گیرد.
وی خواستار بازدید مستمر کارشناسان بهداشت از مراکز مرتبط با سلامت مردم از جمله عرضه کنندگان مواد غذایی شد و ادامه داد: سلامت مردم در اولویت اول امور قرار داشته و از این رو هرگونه کم کاری و سهل انگاری قابل قبول نخواهد بود.
وی اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن فصل گرما و تابستان، در راستای پیشگیری از شیوع بیماری وبا (التور) تمام دستگاه‌ها و ادارات متولی امر سلامت باید در این زمینه با اجرای برنامه های مناسب فرهنگی، بهداشتی و اجتماعی تلاش کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه موردی در رابطه با بیماری التور ثبت نشده است گفت: رعایت نکات ایمنی ضروری بوده و در زمینه تامین سلامت مردم تلاش شود زیرا که رسالت حوزه بهداشت و درمان، صیانت از سلامت عموم مردم است.
وی با اشاره به رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک انسان و دام افزود: شهروندان از خرید گوشت از مراکز غیرمجاز خودداری کرده و در صورت تهیه گوشت از مراکز مجاز از دستکش استفاده کرده و پس از قرار دادن آن در یخچال به مدت 18 الی 24 ساعت آن را مصرف کنند.
وی با اشاره به فصل شیوع بیماری التور و تأکید بر لزوم تأمین سلامت آب آشامیدنی شهروندان شهرستان و حومه و نیز تاکید بر لزوم رعایت کامل نکات ایمنی و کلرزدایی برای بهداشتی کردن آب آشامیدنی شهر ادامه داد: اداره آب و فاضلاب و باید نسبت به تامین استانداردهای لازم برای این منظور با توجه به گرمای هوا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.