رییس شورای عالی سیاست‌گذاری ائمه‌ی جماعات گفت: شرکت در نماز جمعه، بیان انتظار برای ظهور و اصل آمادگی است، ما با حضور خود اعلام می‌کنیم که ما در صحنه حاضر و آماده‌ایم تا ندای الله اکبر ولی عصر(عج) را از کنار مکه بشنویم و لبیک بگوییم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام سیدرضا تقوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته، اظهار کرد: در نماز جمعه شرکت می‌کنیم تا با صاحب اصلی این نماز بیعت خود را تجدید کنیم، چرا که جایگاه نماز جمعه و امامت جمعه مربوط به امام معصوم (ع) بوده و در زمان غیبت، فقیهی که مسئول اداره امور جامعه است باید نماز جمعه را اقامه کند.
وی افزود: حضور ما در نماز جمعه پیام های مختلف و متعددی دارد، که اتصال ما به نظام انقلابی و ولایت یکی از این ویژگی‌ها بوده و شرکت در نماز جمعه در حقیقت یعنی پذیرش این سیاست است.
حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: ما با مشارکت در نماز جمعه، حضور خود را در صحنه اعلام می کنیم، شرکت در نماز جمعه یعنی حصور در صحنه، مردمی که در صحنه حضور دارد، نظام حاکمیتی و سیاستی آن هیچگاه آسیب نمی بیند. وی افزود: حضور مردم در صحنه بسیاری از مشکلات را حل کرده و به دشمن می گوید که ما آماده و حاضریم و جایی برای شما در جامعه ما وجود ندارد؛ باید نماز جمعه را قدر دانسته و این پیام ها را انعکاس دهیم.
وی با بیان حدیثی از حضرت علی (ع) در مورد حضور همیشه در صحنه، اظهار کرد: ملتی که پیرو علی باشد، حضورشان در صحنه‌ها همیشگی‌است.
رییس شورای عالی سیاست‌گذاری ائمه‌ی جماعات گفت: با توجه به اینکه نماز امامت و ولایت است و صاحب اصلی آن امام زمان(عج) است، از این رو شرکت می‌کنیم تا تجدید پیمان کنیم با ولی عصر(عج) و همواره آمادگی خود را با حضورمان در نماز جمعه اعلام می کنیم.
وی با اشاره به رسالت امام جمعه و نماز جمعه، خاطرنشان کرد: اولین رسالت این است که مسائل اسلامی به طور صحیح در نماز جمعه تفسیر و تبیین شود و زیبایی اسلام و معارف دینی برای مردم تبیین شود.
وی با تاکید بر اینکه، منبر نماز جمعه، معیار است، اضافه کرد: مردم با دین و ایمان خود را با سخنان خطیب جمعه همراه می‌کنند؛ تقویت ایمان و گسترش معنویت نیز دومین رسالت امام جمعه و نماز جمعه است.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات جامعه را می‌توان با کلید و اکسیر تقوا حل کرد، افزود: اگر بخواهیم برکات خدا بر ما نازل شود باید در مسیر تقوا حرکت کنیم، یکی از رسالت ها گسترش فرهنگ تقوا در جامعه است و رسالت دیگر نیز تعظیم شعائر است.
رییس شورای عالی سیاست‌گذاری ائمه‌ی جماعات با بیان اهمیت تعظیم شعائر، تاکید کرد: هر چه رفتارهای عمومی جامعه تحت تاثیر شعائر باشد، جامعه‌ی ما همانقدر نورانی‌تر خواهد شد؛ اشاعه‌ی شعائر، محیط اجتماعی را تلطیف کرده و فضاسازی می‌کند. اگر فرهنگ عمومی ما اصلاح شود و اگر ما بتوانیم از طریق اجتماعات ارزشی در جامعه تاثیر بگذاریم در امور موفق خواهیم شد.
حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: مبادا ماهواره و امواج‌های کذایی که در خانه‌ها فرزندان را تحت پوشش قرار می دهند، فرهنگ ما را تغییر بدهند، فرهنگ ما انقلاب و ارزش‌های عاشورایی است.
وی با تاکید بر اشاعه‌ی فرهنگ عاشورا، فرهنگ مهدویت و انتظار منجی، گفت: این فرهنگ می‌تواند در مقابل تهاجم فرهنگی بی رحم غرب ایستادگی کند،  دیروز با همین مکتب انقلاب کرده و در هشت سال دفاع مقدس پیروز شدیم، در مناطق دیگر نیز هنوز دشمنان نتوانستند به خود بیایند که مجموعه‌ای با رمز یا فاطمه(س) و یا ابوالفضل(ع) تا پای پیشرفت های رژیم صهیونیستی بتازد و آنان را ناکام کند.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه و اقشار مختلف جامعه باید فرهنگ عاشورا و انتظار را غنیمت بدانند، تشریح کرد: باید به فرهنگی متصل شویم که ایستادگی و مقاومت را در خود جای داده است.
حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا و انتظار سرمایه است، گفت: توصیه های رهبری سرمایه‌ی ارزشمندی برای ماست، ما باید این سرمایه‌ها را قدر بدانیم و نماز جمعه نیز چنین معرفتی را در جامعه تزریق می کند، دشمن با این فرهنگ مبارزه می کند، ما باید بکوشیم این فرهنگ را تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه شرکت در نماز جمعه در حقیقت نمایشی از یکپارچگی ماست، افزود: ما همه یکی هستیم و برادریم؛ در برابر دشمنان غربی در صفی واحد قرار داریم، ما یکپارچه در سایه‌ی رهبری راه شهیدان را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.