رئیس شورای سیاست گذاری ائمه ی جمعه تاکید کرد: آیت الله مجتهد شبستری یکی از ارزشمندترین ائمه جمعه در کشور بود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام سیدرضا تقوی در جلسه ی شورای اداری آذربایجان شرقی و  معارفه امام جمعه ی تبریز اظهار کرد: نماز جمعه، نماز حاکمیت است که ذکر را با فکر در می آمیزد و عبادت را با سیاست و جماعت را با عبادت پیوند می دهد.
وی افزود: نماز جمعه نمازی است که متولی اصلی آن نایب امام زمان در زمان غیبت و  شخص امام زمان (عج) در زمان حضور است. نماز جمعه اقتدار و وحدت را در روزهای آدینه به تصویر می کشد. یکی از ارکان اصلی نظام وحدت و یکپارچگی نظام است که مردم در هر نماز آن را تمرین می کنند و با تبعیت از امام آن را به نمایش می گذارند.
وی گفت: نظام اسلامی سعی می کند امنیت اجتماعی، تفاهم و همبستگی را از این طریق تمرین کند. همچنین نماز در اسلام خلاصه ای از دین مبین اسلام است و با کمی دقت می توان کلیات دین را در نماز دید. با نماز است که می توان با فحشا و منکرات برخورد کرد.
تقوی بیان کرد: دست و قدرت خدا را باید در نماز جماعت دید و وقتی جمع شکل می گیرد باید به لحاظ فکری و عقیدتی نیز اخوت ایمانی، سیاسی و امت واحد نیز شکل بگیرد.
وی با اشاره به شخصیت های سیاسی و فرهنگی برجسته ی استان گفت: آذربایجان سرزمین جوشش اندیشه های ناب فرهنگی و اسلامی در طول تاریخ بوده و اثر بسیار چشمگیری در تاریخ ایران داشته و ولایتمداری مردمان آن زبانزد عام و خاص است.
وی با بیان اینکه با تمامی زوایای زندگی آیت الله مجتهد شبستری آشنا هستم، گفت: پس از 22 سال تلاش آیت الله مجتهد شبستری به عنوان نماینده ی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و توسعه ی حوزه های علمیه و اقدامات بسیار ارزشمند دیگر، قدردان زحمات او هستیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.