به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در راستای توسعه تجارت فرامرزی، گفت: تعامل فرابخشی بین دستگاه های مستقر در مرزها و فراهم سازی بسترهای لازم برای تسهیل واردات، صادرات و تردد مسافران و گردشگران می تواند در نهایت به رضایت مندی عمومی بینجامد.
علی نواداد با اشاره به تردد اتباع 55 کشور از مرز نوردوز، اظهارکرد: استقرار سازمان های مسئول در مرز و احداث زیرساخت های تفریحی، اقامتی، گردشگری و رفاهی جهت رفاه حال مسافرینی که از این مرز عبور می کنند، ضروری است.
مدیر مرکز نوردوز منطقه آزاد ارس نیز در نشست شورای تجارت فرامرزی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه، گفت: این سرمایه گذاری در مساحتی افزون بر 12000 مترمربع انجام می شود و شامل غذاخوری و 70 باب سوییت اقامتی است.
احمد حسن نژاد افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تا پایان تابستان 96 این مجتمع رفاهی و خدماتی شروع به فعالیت خواهد کرد.
وی با اشاره به احداث و تجهیز ساختمان آتش نشانی و اورژانس منطقه آزاد ارس مستقر در مرکز نوردوز، از اهتمام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بر خدمت رسانی و ایجاد بسترها و زیرساخت های اقامتی - رفاهی جهت آسایش افرادی که از مرز نوردوز تردد می کنند، خبرداد.
در نشست شورای تجارت فرامرزی علاوه بر معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار جلفا، برخی از مدیران کل استانی و مسئولان شهرستان نیز حضور داشتند.
نوردوز یکی از محدوده های منفصل منطقه آزاد ارس است.
منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت شامل چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار است.
خبرنگار: پرویز انصاری ** اننتشار دهنده: محمد رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.