به گزارش ایرنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری روز جمعه پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران افزود: انتخابات در جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی تجلی مردم سالاری دینی بوده و مشروعیت خود را از ولایت فقیه و ولایت فقیه نیز مشروعیت خود را از ائمه معصومان (ع) می گیرد.
وی با بیان اینکه مقبولیت انتخابات حضور مردم در عرصه های انقلاب است، اظهار کرد: به وسیله انتخابات مردم سالاری در کشور تحقق می یابد و با حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای، نظام جمهوری اسلامی تثبیت می شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یاداوری کرد: پیام برگزاری گسترده، باشکوه و با حضور حداکثری انتخابات برای دشمنان این است که در این مملکت نمی توانند تدبیر سوئی کرده یا توطئه ای علیه نظام انجام دهند.
آیت الله مجتهد شبستری پیام این انتخابات برای دوستان انقلاب را خوشحالی آنان اعلام کرد و ادامه داد: پیام این انقلاب به دوستان این است که آنان نیز با اسوه و الگو قرار دادن ملت ایران بتوانند استقلال و آزادی که ایران به دست آورده را به دست بیاورند.
وی با بیان اینکه این انتخابات برای دشمنان و دوستان داخل و خارج کشور پیام دارد، گفت: حضور گسترده مردم در این انتخابات برای سرنوشت آنان خیلی موثر است زیرا مردم با رای و دست خود رئیس قوه مجریه را که دارای اختیارهای وسیع و دومین مقام عالی کشور است را انتخاب می کنند و رئیس جمهوری نیز می تواند با تشکیل کابینه ای مقتدر برای رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی و حل معضل بیکاری اقدام کند.
به گزارش ایرنا، امام جمعه تبریز با اشاره به حضور گسترده مردم در ساعات اولیه انتخابات در پای صندوق های رای اظهار امیدواری کرد این حضور در ساعت های آینده بیشتر شود و با حضور پرشور در پای صندوق های رای در سرنوشت خود دخالت کرده، به ندای رهبری لبیک گفته و به وظیفه شرعی و ملی خود عمل کنند.
آیت الله مجتهد شبستری از مردم خواست آنچنان که نظم و اخلاق اسلامی را تاکنون نشان داده اند بعد از انتخابات و اعلام نتایج نیز انضباط و قانونمندی را رعایت کرده تا کوچکترین تشنج و التهابی بوجود نیاید و دشمن از آن سوء استفاده نکنند.
وی با بیان اینکه امید است این نظم و امنیت موجود در کشور از این به بعد نیز حاکم شود، گفت: توصیه رهبری به مردم نیز شرکت گسترده، قانونمند، هوشمندانه و انتخاب فرد اصلح است.
بر اساس آمار منتشر شده 60 هزار نفر در برگزاری انتخابات روز 29 اردیبهشت در آذربایجان شرقی مشارکت دارند و انتخابات در 62 شهر و یک هزار و 960 روستای استان برگزار می شود.
دو میلیون و 955 هزار و 332 نفر از مردم استان واجد شرایط رأی دادن در انتخابات روز جمعه هستند که 66 هزار و 102 نفر از آنها برای اولین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
آذربایجان شرقی با 3.8 میلیون نفر جمعیت در فاصله 600 کیلومتری تهران، پایتخت کشورمان واقع است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.