به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید عبدالله امینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ارکواز با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: انتخابات بستری است جهت شرکت فرد فرد مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه، بنابراین هر فردی حق رای دارد و هیچ کس نمی تواند چنین حقی را از او سلب کند.
وی افزود: مهمترین نکته در عرصه انتخابات این است که به واسطه آن مردم اصلح ترین و بهترین فرد را برای اداره امور کشور در عرصه ملی و محلی انتخاب می کنند بنابراین شرعا در قبال رای و انتخاب خود نیز مسئول هستند.
حجت الاسلام امینی با بیان اینکه حضور گسترده مردم باعث تقویت هر بیشتر نظام جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: دشمنان قسم خورد نظام بیش از هر چیز از پشتوانه عظیم مردمی انقلاب اسلامی واهمه دارند و این حضور گسترده باعث یاس و نامیدی آنان در مقابله با آرمان های انقلاب می شود.
وی با اشاره به انتخابات مهم ریاست جمهوری یادآور شد: نامزدها و هواداران آنها بایستی در برنامه های تبلیغاتی از ایجاد فضای کاذب دو قطبی در جامعه پرهیز نموده و به بیان برنامه ها و اهداف خود بپردازند.
امام جمعه ملکشاهی اضافه کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اخیرا تاکید داشتند نامزدهای ریاست جمهوری بایستی از هر گونه اختلاف بین اقوام و مذاهب در کشور پرهیز کرده و از ایجاد تنش های سیاسی و اجتماعی در جامعه پرهیز کنند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام بدلیل داشتن جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، هفت نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای پنج نفره دارند.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
خبرنگار: روح اله احمدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7179/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.