حجت الاسلام مرتضی کشمیر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نامزدهای انتخاباتی و همچنین طرفداران این نامزدها باید از تخریب دیگر رقبا پرهیز کنند، زیرا این عمل علاوه بر تاثیر بر حضور مردم در انتخابات، مردم را نسبت به اسلام بدبین می کند.
وی ادامه داد: مردم به طور معمول، افراد مسوول را نمادی از اسلام و حکومت شیعه می دانند و در نگاه جامعه عملکرد مثبت و منفی اشخاص مسوول و دارای اختیارات ارتباط مستقیم با دین اسلام خواهد داشت و به این ترتیب، اگر اشخاص خوب عمل کنند، اسلام نیز جلوه خوبی در نظر مردم پیدا می کند و اگر بد عمل کنند اسلام جلوه بدی برای مردم پیدا می کند و به همین دلیل، تاکید بر تفکیک عملکرد اشخاص از اسلام است.
وی با تاکید بر ضرورت حضور پرشور مردم در انتخابات، افزود: با وجود حمله دشمنان به اسلام، ایران در راس تمام قدرت های منطقه قرار دارد و به بیانی دیگر، قدرت مطلق منطقه است و حضور مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام است.
حجت الاسلام کشمیر ادامه داد: شرکت در انتخابات تکلیف شرعی شهروندان کشور است، همچنین با تکیه بر عقل نیز می توان به سادگی دریافت که شرکت در انتخابات در نظام جمهوری اسلامیِ برآمده از اسلام ضروری است و به نوعی، مشارکت در تعیین سرنوشت است.
وی با اشاره به اهمیت حضور جوانان در انتخابات، افزود: جوانان با شرکت در انتخابات سرنوشت خودشان را تعیین می کنند و شرکت آن ها در آینده شغلی، ازدواج و مسکن آن ها تاثیرگذار است.
حجت الاسلام کشمیر اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری در کل کشور و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آینده شهرها، روستاها و به طور کلی استان‌ها و بر زندگی مردم تاثیرگذار است و به همین دلیل، مردم در انتخاب افراد در این شوراها باید به دور از گرایش‌های قومی و محلی عمل کنند و صلاح و توسعه شهر و روستای خود را در نظر بگیرند.
امام جمعه ایوانکی گفت: مردم باید در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هوشیارانه عمل کنند، زیرا افراد خوب می توانند مسیر حرکت به سمت پیشرفت را سرعت بخشند و باعث آبادانی استان شوند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود‌ و استان سمنان که دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست، در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا یک هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.
ایوانکی یکی از شهرهای شهرستان گرمسار در استان سمنان است و در 55 کیلومتری شرق تهران قرار دارد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.