به گزارش ایرنا، 2 میلیون و 955 هزار و 332 نفر از مردم آذربایجان شرقی واجد شرایط رای دادن در انتخابات امروز (جمعه) 29 اردیبهشت هستند که از این تعداد 66 هزار و 102 نفر به عنوان رای اولی برای اولین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
در برگزاری انتخابات سه گانه در آذربایجان شرقی، متشکل از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس دهم، 60 هزار نفر در استان مشارکت دارند.
برای انتخابات ریاست جمهوری سه هزار و 241 شعبه و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سه هزار و 637 شعبه در سطح آذربایجان شرقی پیش‌بینی شده است.
در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان 12هزار و 832 نامزد با هم رقابت می کنند.
در انتخابات شوراهای اسلامی از بین 13هزار و 750 نفر ثبت‌ نام ‌شده، 293 نفر ردصلاحیت شدند، 625 نفر انصراف دادند و 285 نفر نیز در روستاهایی که تعداد داوطلبان در آن به حد نصاب نرسیده بود، از گردونه رقابت‌ها خارج شدند.
آذربایجان شرقی در این دوره از انتخابات علاوه بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شاهد برگزاری انتخابات میان دوره ای در دو حوزه مراغه - عجبشیر و اهر - هریس است.
در انتخابات میان دوره ای مجلس در استان 522 صندوق اخذ رای پیش‌ بینی شده که 145 صندوق در شهرستان اهر، 100 صندوق در شهرستان هریس، 201 صندوق در شهرستان مراغه و 76 صندوق در شهرستان عجب‌شیر مستقر شده است.
در حوزه انتخابیه مراغه - عجبشیر 25 نفر و در حوزه انتخابیه اهر- هریس 20 نفر برای انتخابات میان دوره ای مجلس دهم رقابت می کنند که در نهایت از هر حوزه یک نفر به مجلس شورای اسلامی راه می یابد.
در آذربایجان شرقی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، سه‌ میلیون و 145هزار برگ رای و برای انتخابات میان‌ دوره‌ای مجلس 421 هزار برگ رای تهیه و توزیع شده است.
به گزارش ایرنا در این دوره از انتخابات در شهرستان های اهر، مرند، میانه، بناب، مراغه و سهند، انتخابات علاوه بر دستی به صورت الکترونیکی نیز برگزار می‌شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس دهم امروز (جمعه) 29 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی برگزار می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.