به گزارش خبرآنلاین، مسعود پزشکیان عصر شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تبریز اظهار داشت: مناظرات تلویزیونی نشان داد که عده ای یاد نگرفته اند در چهارچوب سیستم عمل کرده و وظایف خود را به درستی انجام دهند؛ با اینحال ادعای ریاست جمهوری هم دارند!

وی ادامه داد: آنکه مسئول مبارزه با قاچاق بوده می پرسد چرا قاچاق در کشور ریشه کن نشده و دیگری که مسئول محاکمه آنها بود هم سئوالی نظیر آن طرح می کند؛ باید پرسید آن زمان که مسئول بودید چه می کردید؟!

بی عدالتی در کشور سیستماتیک است

این نماینده اصلاح طلب مجلس، بی عدالتی در کشور را روندی سیستماتیک دانست و گفت: چرا باید سیستم طوری باشد که یک قشر خاص ماهیانه صدها میلیون تومان درامد داشته و برخی افراد نیز کمتر کمتر از یک میلیون باشد!

پزشکیان ادعای عدالت و اصلاح جامعه از سوی برخی افراد را غیرواقعی خواند و تصریح کرد: عده ای قلیل، سهم کثیری از مردم برمی دارند ولی ادعای عدالت دارند!

وی جامعه ی عدالت محور را بدون عناوینی چون خواص و عوام دانست و گفت: امروزه اما همین مدعیان عدالت، هنگامی که بر روی کار می آیند، تمام کارشناسان قبل را پس زده و عوامل خود را فارغ از میزان تجربه و تخصصشان به کار می گیرند.

نایب رئیس مجلس، تهمت، افترا و انگ زدن به هر بهانه ای را تاکتیک نخ نمای برخی محافل برای به در کردن رقیب اعلام کرد و افزود: عدالت خدا بر این استوار است تا مظلومان بر افراد ظالم حاکم خواهند شد.

پزشکیان با بیان اینکه امروز برای گفتن حرف خود باید قدرت و نفوذ داشته باشیم افزود: روند طوری است که یک شخص برای اینکه بتواند حرفش را بزند، مجبور است در جایی قرار گیرد که دیگر بهانه ای نداشته باشند.

ادعای حمایت از کارشناسان داخلی دارند ولی برای معالجه به خارج می روند!

مسعود پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از عدم اعتماد به کارشناسان در کشور گفت: برخی افراد درحالی ادعای حمایت از کارشناسان داخلی دارند که برای معالجه به خارج می روند!

وی تیم هسته ای و دستگاه وزارت خارجه را متشکل از زبده ترین کارشناسان و دیپلمات های کشور دانست و افزود: به جای بازخواست تیمی که تحریم و فشارهای بین المللی دستاورد مذاکرات آنها بوده، به تیمی تندترین انتقادات را وارد می کنند که دستاوردشان، رفع تحریم و عزت و افتخار مردم بوده است.

نایب رئیس مجلس با مقایسه ی گفتمان دوطرف اصلی انتخابات اظهار داشت: یکی حرف می زند و نتیجه اش تنش و تحریم و بی ثباتی است ولی سخنان دیگری ایجاد آرامش و اعتمادزایی و تنش زدایی در سطح بین المللی به همراه دارد.

پزشکیان یادآور شد: عده ای بکارگیری کارشناسان را منوط به رعایت ظاهر و محاسن می دانند اما وقتی موضوع جان خود به میان می آید، به کارشناسان خارجی به ظاهر غربی پناه می برند!

پزشکیان با هشدار نسبت به عواقب به روی کار آمدن تفکری که از افراط و تهدید و بی ثباتی حمایت می کنند گفت: باید از خود پرسید تفکری که از دیپلماسی فقط بالا رفتن از دیوارهای سفارتخانه ها و پرتاب سنگ و درگیری را یاد گرفته اند چگونه می توانند منافع ملی را تامین نمایند؟

دستاوردهای اقتصادی برجام غیرقابل انکار است

عضو کمیسیون بررسی برجام در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه برجام دستاوردهای اقتصادی بسیاری به همراه داشته است گفت: تا پیش از رفع تحریم های بین المللی، روزانه ۴۰۰ میلیارد تومان سهم گاز ایران از میدان مشترک با قطر و روزانه 120 میلیارد تومان از میدان مشترک عراق و همین مقدار از میدان مشترک سلمان با امارات از حق ایران به هدر می رفت.

وی بازگشت روزانه 1000 میلیارد تومان از درآمدهای نفت و گاز ایران را یکی از دستاوردهای برجام دانست و گفت: با توجه به اینکه طی هشت سال دولت قبل، میلیاردها تومان از بین رفته و فرصتهای بسیاری از دست رفته است، باید اذعان داشت برجام هیچ کاری هم نکرده باشد، سهم درآمدهای ما از منابع مشترک با کشورهای همسایه را برگردانده است.

پزشکیان با اشاره به اینکه عده ای همواره اختلاف نظرهای غیرکارشناسی برجام را پررنگ کرده اند خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، صدا و سیما مشروح درگیری های لفظی بررسی های سیاسی برجام را پوشش داد ولی وقتی نوبت به دستاوردهای اقتصادی آن رسید، هیچ اشاره ای به مفاد جلسه ی مذکور نشد!

وی ادامه داد: باید پرسید چرا عده ای مانع از دانستن مردم می شوند و از آگاهی مردم، چه منافعی از آنان گرفته می شود؟

مصوبه ی غیرکارشناسی مجلس در خصوص نیروگاه های هسته ای/ کارشکنی های امریکا را باید با تدبیر کنترل کرد

نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه ی غیرکارشناسی و غیرعملی مجلس قبل در خصوص نیروگاه های هسته ای افزود: درحالیکه کل ذخایر اورانیوم ایران هزار و 200 تن گزارش شده است، مصوبه ی مجلس، دولت را ملزم به تولید 20 هزار مگاوات برق از انرژی هسته ای کرده که بدین ترتیب باید نیازمند هزار و 400 تن اورانیوم در سال بود!

وی یادآور شد: وقتی چنین مصوبات غیرکارشناسی و غیراصولی ارائه می شود، طرف مقابل مشکوک شده و بی اعتماد می شود!

پزشکیان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص عدم اعتماد به امریکا خاطرنشان کرد: امریکا کشوری است زورگو و تحریم در ذاتش قرار دارد لذا تا منابع ما را غارت نکند دست بردار نیست.

وی در عین حال ادامه داد: برای مقابله با امریکا باید از هر نظر قدرتمندانه ایستاد همانطور که تیم هسته ای با تصویب برجام، مانع از شیطنت و ماجراجویی های ترامپ شده اند.

دستاوردهای برجام در حوزه پزشکی

نایب رئیس مجلس دولت روحانی را موثرترین دولت پس از انقلاب در حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: در پی رفع تحریم، ورود دارو و نیز آزاد شدن پول های بلوکه شدن ایران، حدود ۱۱ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و بدین ترتیب، هزینه های درمان آنان بشدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه خودش سالها تجربه ی پزشکی داشته است یادآور شد: روزگاری بود که حتی جنازه ی متوفی را تا روز تسویه حساب به خانواده اش تحویل نمی دادند درحالیکه امروزه هیچ بیماری بدلیل عدم امکان تامین هزینه های مالی، در بیمارستان سرگردان نمی شود.

پزشکیان با اشاره به اینکه هیچ دولتی حتی زمان اصلاحات که خودش وزیر بهداشت آن بود، به اندازه دولت روحانی به داد محرومان نرسیده است اظهار داشت: با توجه به آنچه گفته شد باید با حضور آگاهانه در پای صندوق های رای و انتخاب مجدد حسن روحانی، روند موجود را ادامه دهیم.

وی از دانشجویان خواست ضمن حضور پرشکوه در پای صندوق های رای، در آگاه سازی جامعه و ترغیب آنان به رای دادن، همه را به صحنه کشیده و آینده کشور را برای چهار سال دیگر تضمین نمایند.

فردی را که خلاف کرده به مناظره می خوانند!

نایب رئیس مجلس در ادامه سخنان خود، با اشاره به اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری برای مناظره ی رئیس دولت قبل و رئیس دولت فعلی گفت: محمود احمدی نژاد در خصوص قانون هدفمندی یارانه ها مرتکب تخلفات آشکار شده و امروز برای مناظره با رئیس جمهور از وی دعوت می کنند!

پزشکیان تاکید کرد: باید به آقایان گفت که با خلافکار باید برخورد قانونی کرد نه مناظره!

وی ادامه داد: تخلفات آشکار احمدی نزاد را رسیدگی نمی کنند و ادعای قانون گرایی و عدالت هم دارند.

ترویج مفت خوری به جای تولید و اشتغال در کشور

نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود از وعده های واهی افزایش یارانه به شدت انتقاد کرد و گفت: نباید برای کسب رای، مردم را فریب داد چراکه افزایش یارانه های نقدی به لحاظ قانونی و منابع تامین مالی آنها امکانپذیر نیست.

وی یادآور شد: از ابتدای طرح پرداخت یارانه های نقدی، حدود 270 هزار میلیارد تومان از منابع ملی به هدر رفته درحالیکه می توانست برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری هزینه گردد.

پزشکیان، ترویج مفت خوری و راحت طلبی را توهین به شعور اجتماعی مردم دانست و گفت: حاکمیت موظف است به فقرا و فراد ناتوان کمک کرده و برای افراد توانمند و جویای کار نیز فرصت شغلی ایجاد کند.

به گفته وی، وقتی مردم را به مفت خوری عادت می دهند، به طور قطع آینده ی روشنی در انتظار کشور نخواهند بود.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 646749
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.