به گزارش ایرنا، علی طوماری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به زلزله 21 مرداد ماه سال 1391 ارسباران گفت: دو زلزله دلخراش با شدت 6 و 6.2 ریشتری مناطق وسیعی از شمال آذربایجان شرقی شامل شهرستان های اهر، ورزقان، هریس و بخش هایی از تبریز را لرزاند که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان و خسارات فراوان شد و بازخوانی این حوادث ضرورت توجه به ساخت و ساز مقاوم در مناطق لرزه خیز را گوشزد می کند.
وی افزود: در راستای کاهش آسیب پذیری ساختمان ها در برابر زلزله، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با همکاری وزارت راه و شهرسازی ، دانشگاه ها و نهادهای علمی و اجرایی، با رویکردی نو و کاربردی جهت آشنایی کارشناسان و متخصصان با آخرین فناوری های رایج در عرصه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای، تصمیم به برگزاری کنفرانس ملی ساخت و ساز در مناطق لرزه خیز گرفته است.
دبیر کنفرانس ملی ساخت و ساز در مناطق لرزه خیز نیز اهداف برگزاری این کنفرانس را پیش بینی، برنامه ریزی و پیشگیری از خطرات ناشی از وقوع زلزله و بحران های مرتبط، استفاده از پتانسیل ها و تکنولوژی های مهندسی در راستای ارتقا سطح ایمنی و آمادگی در ساختمان ها در مواجهه با زلزله و کسب دانش روز امر مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای اعلام کرد.
محمدعلی لطف اللهی یقین، محورهای کنفرانس را شامل خطر پذیری و تحلیل خطر زلزله ، لرزه خیزی و تکتونیک، ژئوتکنیک لرزه ای، زلزله شناسی با محوریت گسل های منطقه آذربایجان، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و مدیریت زیرساخت‌های شهری در مقابل زلزله، ارزیابی آسیب پذیری، مقاوم سازی و بهسازی سازه ها اعلام کرد.
وی خاطر نشان کرد: پژوهشگران تا 31 خرداد ماه امسال فرصت دارند مقالات و پژوهش های خود را از طریق وب سایت رسمی کنفرانس به آدرس conf.azarnezam.ir به دبیرخانه ارسال نمایند.
برنامه های این کنفرانس شامل برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه ، سخنرانی های کلیدی ، برگزاری نشست های فنی و کارگاه های تخصصی، ارائه مقالات شفاهی و پوستری ، برگزاری نمایشگاه تخصصی و همچنین انجام بازدیدهای فنی از پروژهای شاخص استان و بازدید از گسل شمالی تبریز خواهد بود .
زلزله 6.2 ریشتری 21 مرداد ماه 1391 منطقه ارسباران (شهرستان های اهر، ورزقان، هریس) منجر به جان باختن بیش از 200 نفر از هموطنان مان و نابودی صد درصدی چند روستا شد.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.