دومین جلسه کمیته تعیین شاخص میزان آلایندگی ریزگردها برای اعلان وضعیت قرمز و تعطیلی مراکز آموزشی و ادارات در استان خوزستان صبح امروز شنبه با ریاست مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده در این نشست حفظ سلامت مردم را در اولویت خواند و گفت: باید استانداردی داشته باشیم تا بر اساس آن و تعیین میزان غلظت آلایندگی ناشی از گردوغبار، اعلان وضعیت قرمز یا زرد کنیم.

وی افزود: در روزهای گردوغباری، تعطیلی مراکز آموزشی و مدارس، خود عامل دیگر بحران شده است. مردم درحالت بلاتکلیفی هستند، باید استانداردی تهیه و به شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانها ابلاغ کنیم تا براساس آن، جامعه هدف مشخص شود و نسبت به تعطیلی همان گروه اقدام شود.

حاجی زاده اطلاع رسانی صحیح و به موقع به مردم را حق آنان دانست و  افزود: ما دنبال تعطیلی مراکز آموزشی و ادارات نیستیم، هم اکنون با پیک امتحانات مدارس مواجه هستیم و باید برنامه ریزی داشته باشیم.

در پایان این جلسه مقرر گردید که اعضای علمی، دانشگاهی و نمایندگان دستگاه های اجرایی مسوول عضو این کمیته، برنامه ی خود برای تهیه دستورالعمل استانداردسازی میزان آلایندگی ریزگردها و وضعیت تعطیلی مراکز آموزشی و اداری را  تا روز سه شنبه هفته جاری ارایه دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.