به گزارش ایرنا، محمدرضا خاتمی شامگاه شنبه در جمع حامیان حجت الاسلام روحانی در سالن ورزشی 6 هزار نفری شهید پورشریفی تبریز افزود: رای تک تک ما و رای بسیاری از افراد جامعه نیز مشخص است اما اکنون با بخشی از جامعه روبرو هستیم که انسان های دلسوز و محترمی هستند ولی هنوز تصمیم نگرفته اند در انتخابات شرکت کنند.
وی اظهار کرد: ما باید با منطق و استدلال آنان را به آمدن به پای صندوق های رای قانع کنیم و اگر آن ها به پای صندوق رای بیایند جز روحانی رای به دیگری نخواهند داد.
نایب‌ رئیس مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح طلب یادآوری کرد: بخشی از آن ها می گویند اگر ما رای دهیم رای ما را مصادره می کند، رای ما به کلیت بود نه به جزء؛ باید به آن ها بگوییم رای ما ممکن است ما را به نقطه های تعالی نرساند اما می تواند ما را از افتادن در مسیری منتهی به سرنوشت سوریه، یمن، افغانستان ونزوئلا جلوگیری کند.
خاتمی ، ادامه داد: ما می توانیم بگوییم اگر در سال 84 به پای صندوق های رای می آمدید آن 8 سال مذلت بار برای مردم ایران پیش نمی آمد.
وی گفت: ما می توانیم به آن ها بگوییم اگه به پای صندوق رای بیایید کسی نمی تواند بگوید آن نظامی که من تعریف می کنم به آن رای داده اید؛ ما می گوییم به نظامی رای می دهیم که عدالت، آزادی، برابری و حقوق شهروندان محترم شمرده شود.
نایب‌ رئیس مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: ما می توانیم با رای خود یک رئیس جمهوری را انتخاب نکنیم و نگذاریم کسانی که می خواهند نظام را مصادره کنند از نیامدن ما سوء استفاده کنند.
خاتمی با اشاره به تاثیر شرکت تک تک افراد در انتخابات افزود: انتخابات در کشور ما انتخاب یک فرد نیست بلکه انتخاب دو راه است که در سال های گذشته مردم به خوبی شناخته و تفاوت آن ها را می دانند.
وی گفت: یکی از این راه ها برای حکومت خود جز ارعاب، مرگ، حصر، بستن دانشگاه ها، زندانی کرن دانشجویان و اساتید و محصور کردن بزرگان راهی ندارد.
نایب‌ رئیس مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح طلب یادآوری کرد: راه دیگر راهی است که آزادی ها، حرمت انسان ها، حقوق افراد و حقوق جوانان و نوجوانان را به رسمیت می شناسد و در برابر مشکلات می ایستد و برای تحقق این آرمان ها در کنار مردم و جوانان و نوجوانان تلاش می کند.
خاتمی افزود: در یکی از این راه ها مردم کشور را شقه شقه میکنند، اقلیت و اکثریت می سازند، زبان و نژاد و قومیت را منشا اختلاف می دانند و راه دیگری که می گوید هر کس که ایرانی است و شناسنامه ایرانی دارد فارغ از اینکه چکونه بیاندیشد، چه دین و آئینی داشته باشد، چه مذهبی داشته باشد و چه جنسیتی داشته باشد، از حقوق مساوی برخوردارند.
وی گفت: باید مراقب باشیم در راهی که در جهان امروز دشمن تراشی می کند، بهانه به دست دیگران می دهد تا ما را تخریب کنند،؛ سایه جنگ بر سر ما بگسترانند، ما را در انزوای ناخواسته و کمر شکنی فرو ببرند که شان و عزت ملت ایران را لگد کوب کنند، نیافتیم.
نایب‌ رئیس مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: راه دیگر پیام صلح و همزیستی به جهانیان سر می دهد با همه کشورهای دنیا رابطه دوستانه برادرانه و سازنده برقرار کند، برای اینکه بتواند از همه امکانات جهانی برای پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم استفاده کند.
خاتمی با بیان اینکه باید سوابق نامزدهای ریاست جمهوری را بررسی کنیم، ادامه داد: ما می توانیم ببینیم کدام یک از آنان برنامه دارد و مرددم باید رای خود را از کسانی که یک صفحه برنامه و یک خط برنامه ندارند و می خواهند با این نگاه یارانه را 2 برابر و 5 میلیون شغل ایجاد کنند، دریغ کنند.
به گزارش ایرنا، وی گفت: همه اینها شعارهایی برای فریب مردم است و آنان مشکلات اقتصادی و معیشتی و فرهنگی موجود در کشور را بهانه ای برای کوبیدن دولتی که یک ویرانه را به ارث برده بود و امروز توانسته کشور را از سقوط حتمی نجات دهد، قرار می دهند.
نایب‌ رئیس مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: این دولت مصصم است با برنامه های ارایه شده در 4 سال آینده بنای مستحکم و قابل قبولی را برای ایرانیان بسازد.
خاتمی همراهیان روحانی را افراد فرهیخته، دانشمندان، دانشگاهیان، هنرمندان، زنان، جوانان، کشاورزان و کارگران دانست و افزود: همراهان دیگران همان هایی هستند که با بی برنامگی آن ها 8 سال کشور ما را به خاک مذلت نشاندند.
وی گفت: باید با دادن آرای قابل توجه به روحانی کاری کنیم که وی بتواند با پشتوانه این ملت برنامه های خود را به پیش ببرد.
نایب‌ رئیس مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه اینک پشتوانه اصلی روحانی اصلاح طلبان و مردمی هستند که به برنامه اصلاحات ایمان و باور دارند، یادآوری کرد: ما راهی را که انتخاب کرده ایم ادامه خواهیم داد.
خاتمی ادامه داد: ما به قدرت و پشتوانه مردم ما همان کاری را می توانیم بکنیم که در دوم خرداد 76، در خرداد 92 و در انتخابات سال گذشته مجلس در تهران و شهرهای بزرگ انجام دادیم.
وی خطاب به بزرگان نظام گفت: مشکلات کشور ما بزرگ است و راه ما برای رسیدن به پیشرفت طولانی و سخت است و برای پیمودن آن باید همه متحد باشیم و نیازمند اتحاد ملی و انسجام و هماهنگی در سطوح مختلف و نیازمند استفاده از همه توان خود هستیم و باید صدای ملت را گوش کنیم.
نایب‌ رئیس مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: ما از بزرگان نظام می خواهیم به این ملت از شرق، غرب، جنوب و شمال کشور نگاه کنند و مطالبات آن ها را ببینند، فریاد آن ها را بشنوند و به خواسته آن ها پاسخ دهند.
خاتمی با اشاره به حصر 3 انسان در کشور افزود: حصر این افراد نماد ظلم و جفایی است که به ملت و اتحاد ملی می شود.
وی یادآوری کرد: برای تقویت وحدت ملی و امیدواری جوانان به آینده کشور به حرف آن ها گوش کنید.
نایب‌ رئیس مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه ما به نتیجه انتخابات امیدوار هستیم، گفت: نتیجه این انتخابات هر چه باشد امروز در سراسر کشور قدرت نرم مردم و جریان اصلاح طلبی را برای اعمال، اندیشه و تفکر خود می بینیم.
خاتمی افزود: ما به خود می بالیم از اینکه کسانی را که آزادی ها را سرکوب کرده و باعث عقب ماندگی کشور شده اند، مجبور کرده ایم برای جلب آرای مردم از آزادی و حقوق ملت و حقوق زنان سخن گویند.
وی گفت: قدرت اصلاحات و جریان اصلاحات در این کشور خواهد ماند چه ما در انتخابات پیروز شویم و چه نشویم و مطمئنیم که پیروز خواهیم شد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی **تنظیم کننده: ممحمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.