به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حکمتعلی مظفری روز شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در خصوص تایید صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: تعدادی که حتی اکنون تحت تعقیب هستند و کیفر خواست برای آنها صادر شده است، تایید صلاحیت شده اند.
وی ادامه داد: انتخاب ناشایسته، نتیجه اش افزایش روز به روز لانه های فساد و منابع فساد بوده و این دغدغه جدی دلسوزهاست.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به فلسفه اصلی برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: این موضوعات باعث بی اعتمادی مردم می شود.
وی اظهار کرد: مردم می گویند اگر این افراد داری مشکل هستند، چرا تایید صلاحیت شده اند و اگر مشکل نداشتند پس برای آنها پرونده سازی شده است.
حجت الاسلام مظفری افزود: با وجود اینکه رای اولیه در مورد برخی از افراد تایید صلاحییت شده در انتخابات شوراهای اسلامی صادر و ابلاغ شده، به دلیل اینکه حکم قطعی صادر نشده، ممنوعیت قانونی برای انتشار داریم.
وی ادامه داد: افرادی که یقیین به فاسد بودن آنها داریم، چرا باید بخش مهمی از سیاست گذاری های عمرانی، سیاسی و اجتماعی را در اختیار بگیرند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح از تاکیدات مقام معظم رهبری است.
وی ادامه داد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای در جهت تضمین خط فکری سیاسی و بقای نظام تاثیرگذار است.
حجت الاسلام مظفری گفت: بعد از امر اهم یک امر مهم وجود دارد که آن انتخاب فرد صالح است و اینکه چه کسی را انتخاب کنیم، از موضوعات بسیار مهم است.
وی با اشاره به تاثیرگذاری مستقیم انتخابات بر بخش اقتصادی افزود: برنامه های کاندیداها در خصوص مسایل اقتصادی مورد توجه قرار گیرد تا در کنار حضور حداکثری انتخاب اصلح صورت گیرد.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی گفت: در شوراهای اسلامی دوره فعلی، انتخاب افرادی که صلاحیت نداشتند، استان را دچار چالش کرد.
وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم اتفاقاتی که در شوراهای اسلامی شهرستان های تبریز، اهر، بناب و مرند و دیگر شهرستان ها رخ داد، بار دیگر تکرار شود.
حجت الاسلام مظفری افزود: در شوراهای اسلامی شهر از بیت المال مردم برای خود بهره مند شدند و شاهد مصوبات عجیب و غریب و مداخلات غیرقانونی و فساد انگیز بودیم.
وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر منهای تعریف قانونی، فرصت برای ثروت اندوزی و زد و بند مسایل مالی شد.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی همچنین از اهتمام ویژه مدیریت ارشد استان در راستای رفع مشکلات تولیدی در سال گذشته تقدیر و تشکر کرد.
در استان 3.8 میلیون نفری آذربایجان شرقی بیش از 13 هزار نفر برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باهم رقابت می کنند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشادهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.