به گزارش خبرآنلاین، نویسنده و کارگردان به همراه بازیگران اصلی فیلم "ائو" که برای اولین بار در تاریخ سینمای آذربایجان موفق به دریافت سه جایزه ی اصلی جشنواره جهانی فجر شده اند، ظهر امروز با حضور مسئولان ارشد فرهنگی آذربایجان شرقی در دانشگاه نبی اکرم(ص) مورد تجلیل واقع شدند.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این مراسم، با اشاره به اینکه هنرمندان تبریز همواره باعث افتخار این شهر هستند گفت: اعتماد به نفس نزد اهالی فرهنگ و هنر به حلقه مفقوده تولید آثار فاخر در این حوزه تبدیل شده است.

وی با اشاره به بدرفتاری با هنرمندان در برخی دوره های گذشته یادآور شد: بسیاری از هنرمندان، بخاطر نبود امکاتات و پشتوانه مادی و حتی معنوی در دوره های قبل پس زده شده و اعتماد به نفس خود را از دست داده اند.

محمدپور، سرخوردگی و نبود اعتماد به نفس در بین اهالی فرهنگ و هنر را موجبات خسران اجتماعی خواند و اظهار داشت: اگر در طول تاریخ ایران زمین، شخصیتهای برجسته جسارت به خرج نداده و اعتماد به نفس لازم را نداشتند، امروز این تاریخ درخشان را صاحب نبودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه ی سخنان خود با اشاره به جسارت اصغر یوسفی نژاد، کارگردان فیلم "ائو" در ساخت این فیلم، تصریح کرد: عوامل فیلم ائو، اعتماد بنفس را معنا کرده و راهی جدید برای اهالی سینما و تئاتر آذربایجان باز کرده اند.

وی ضمن تقدیر از پیشگامی دانشگاه نبی اکرم(ص) در برگزاری این مراسم، خاطرنشان کرد: نقد هنر، رسالت دانشگاه است و هنرمند نیز باید ضمن استقبال از انتقاد، از آن برای رفع نواقص کار خود بهره ببرد.

محمدپور وظیفه ی تشکیلات وزارت ارشاد را رفع موانع پیش روی هنرمندان خواند و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید همواره در راستای حفظ شان و کرامت انسانی اهالی فرهنگ و هنر گام برداشته است.

دکتر محمدرضا میلانی، رئیس دانشگاه نبی اکرم(ص) هم طی سخنانی، هنرمندان را پیش قراولان لشکر تسخیر دلها در جهان خواند و گفت: اگر ‌می خواعیم دنیا را تسخیر کنیم و همه ی جهان حرفمان را گوش کنند راهی جز بها دادن به فرهنگ و هنر نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در عصر کنونی، تنها به زبان هنر می توان با قدرت و نفوذ حرفمان را در جهان بزنیم.

عبدالحسین لاله، مدیر گروه نمایش دانشگاه نبی اکرم(ص) نیز گفت: همت کارگردان و عوامل فیلم سینمایی "ائو" نشان داد که پول هرگز نمی تواند جای خلاقیت و روح متعهدانه ی هنرمندان را بگیرد.

وی موفقیت این فیلم را باز کننده ی راهی جدید پیش روی اهالی سینما و تئاتر آذربایجان خواند و گفت: روزگاری می گفتند که از ترکی تراژدی در نمی آید، درحالیکه امروز بدون حاشیه پردازی سیاسی، به زبان ترکی آذری فیلم ساخته شده و در جشنواره ی جهانی فجر هم جایزه ی اول را دریافت می کند.

گفتنی است در پایان این مراسم، از نویسنده و کارگردان و بازیگران فیلم "ائو" که از دانش آموختگان دانشگاه نبی اکرم(ص) هستند تقدیر شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 644112
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.