به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان عجب شیر در آیین تجلیل از برترین های این جشنواره با بیان اینکه 300 اثر از هنرمندان استانی در سه محور شعر، نقاشی و خوشنویسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود گفت: تعداد آثار ارسال شده به این جشنواره نسبت به دوره قبل 50 درصد افزایش داشت.
فرهاد جبارپور هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت، ترویج و توسعه مبانی ارزشی و متعالی فریضه اقامه نماز و نیایش، حمایت ویژه از تولید و خلق آثار هنری و ادبی در استان با توجه مضاعف به هنر و فرهنگ اصیل و ارزشی معنویت گرا و آیینی در زمینه نماز و نیایش عنوان کرد.
وی گفت: ارج نهادن به مقام و منزلت نماز و جایگاه آن در اسلام، رواج فرهنگ نماز و نمازخوانی در بین آحاد جامعه مخصوصا جوانان و نوجوانان و تعمیق ارزش ها و باورهای دینی و اسلامی با استفاده از زبان شعر و هنر از دیگر اهداف این جشنواره بود.
وی ادامه داد: با توجه به تاکید دین مبین اسلام و اهتمام اهل بیت دربرپایی فریضه نماز، بهره گیری از زبان هنر، در جهت تولید آثار فاخر در این زمینه ضروری به نظر می رسد و شعر با بهره مندی از زبان رسا و زیبایی های لفظی و معنوی خویش، می تواند با پرداختن به این فریضه از زوایای مختلف مثل نماز ظهر عاشورا، نماز در هشت سال دفاع مقدس، نماز و سبک زندگی در ترویج فرهنگ نماز نقش موثری داشته باشد.
در این مراسم از 18 هنرمند برتر در بخش های شعر، نقاشی و خوشنویسی با اهدای لوح سپاس و تندیس تجلیل شد.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.