جمعی از دانشجویان عضو کانون شعر و ادب مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه تبریز، با حضور در منزل استاد علی نظمی تبریزی، از وی تجلیل کردند.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، به مناسبت بزرگداشت روز سعدی شیرازی، جمعی از دانشجویان عضو کانون شعر و ادب مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه تبریز، به همراه معاون فرهنگی و جمعی از اعضای هیئت علمی سازمان جهاد دانشگاهی استان، با حضور در منزل استاد علی نظمی تبریزی، شاعر پرآوازه معاصر آذربایجان، از وی تجلیل به‌عمل آوردند.
 
استاد علی نظمی ادیب، متخلص به نظمی تبریزی، از شعرای بزرگ غزل‌سرای معاصر آذربایجان و شاگرد ملک‌الشعرای بهار است که با پیروی از سبک سعدی شیرازی، در میان اهالی شعر و ادب و فرهنگ‌دوستان به خوبی شناخته شده و جایگاه رفیعی در شعر معاصر کشورمان دارد.
 
این استاد دارای آثار متعدد در حوزه شعر و ادب و دیوان غزلیات می‌باشد و از شعرایی است که در محضر بزرگان شعر و ادب، به ویژه ملک‌الشعرای بهار، رهی معیری و شهریار حضور یافته و همواره مورد تفقد و احترام آنان قرار گرفته است.
 
از جمله آثار وی، تذکره‌الشعرای 200 سخنور و کتاب گلشن معانی است و تندیس این شاعر نیز در یکی از میادین شهر تبریز نصب شده و سال‌ها ریاست انجمن ادبی بزم سخن تبریز را بر عهده داشته است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.