مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با اشاره به کاهش جمعیت قشر جوان در استان گفت: از لحاظ جامعه جوان  رتبه یکی مانده به آخر را داریم که عامل اصلی مهاجرت جوانان است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، جمشید نظمی در نشست مطبوعاتی بزرگداشت هفته جوان با اشاره به ضرورت حمایت از قشر جوان اظهار کرد: اهمیت به مسائل و مشکلات این قشر در جامعه ضروری است و جوانان در زمینه های مختلف نیازمند حمایت هستند برای اینکه زمینه برای جوانان جامعه فراهم شوند نیاز به فکر است.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تعداد سمن ها در سال جاری افزایش می یابد، اظهار کرد: جوانان بایستی خود باوری را در نفس خود ایجاد کنند و به توانایی های خود تکیه کنند که در این راستا برای تشکیل ۷۵ سمن مجوز صادر شده است.
وی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه های اساسی در استان موضوع اشتغال و ازدواج جوانان است، عنوان کرد: مقصر این کار جناح های سیاسی است که متاسفانه در جامعه به قشر جوان با دید به کارگیری این قشر نگاه می کنند.
نظمی با اشاره به نقش جوانان در دوران انقلاب و دفاع مقدس یاد آور شد: حضور پرشور مردم به خصوص جوانان در صحنه انتخابات حرف اول را می زند که حضور گسترده جوانان در پای صندوق های رای نشانگر این است که مسئولین بیشتر به فکر این افراد باشند.
وی دغدغه فکری مسئولین را بحث برداشتن موانع از پیش و پای جوانان عنوان و اظهار کرد: دغدغه فکری مسئولین بحث حل مشکلات بی کاری و ازدواج قشر جوان جامعه است که اگر این موضوع مرتفع شود، امید به درآمد و اقتدار درآمد بالا رفته و در نهایت ازدواج محقق می شود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان تشریح کرد: فعالیت اعضای سمن‌ها در بخش‌های مختلف در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال بوده که در حال حاضر ۱۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم  و ۱۲ هزار نفر با NGO ها به‌صورت غیرمستقیم در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان فعالیت افراد در سمن ها  خیلی کم است، ادامه داد: تشکیل سمن ها در شهرستان ها ضروری است تا امیدی برای قشر جوان جهت فعالیت های اجتماعی، ورزشی و فرهنگی باشد.
نظمی افزود: خوشبختانه در دو سال گذشته پرداخت وام ازدواح جوانان هم تسهیل شده و هم مبلغ وام افزایش یافته است که بانک ملی بیشترین سهم ارائه تسهیلات را داشته است.
وی با اشاره به کاهش جمعیت جوان در استان گفت:  براساس سرشماری سال ۱۳۹۰ جمعیت جوان استان یک میلیون و ۶۰ هزار نفر بوده که در سال ۹۵ به ۹ هزار و ۶۲ جمعیت کاهش یافته است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.