به گزارش ایرنا، جواد محمودی روز سه شنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذائی مراغه با انتقاد از عدم تحقق برخی از مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذائی، اظهار کرد: پیگیری مصوبات این کارگروه که نقش مهمی در بهداشت جامعه دارند، باید در دستور کار دستگاه های خدمات رسان و اجرایی قرار گیرد.
وی همچنین به ساماندهی میادین دواب در شهر خداجو اشاره کرد و گفت: جلسه ای با حضور بخشدار سراجو، دادستانی، شهرداری این شهر و دانشکده علوم پزشکی برگزار شده که امیدوارم به اخذ تصمیمی مناسب بیانجامد.
وی همچنین با اشاره به لزوم جمع آوری قلیان از سفره خانه های سنتی و رستوران های بین راهی، گفت: با تصویب این کارگروه، در ماه های آینده با هرگونه توزیع و عرضه دخانیات و قلیان در رستوران ها و غذاخوری ها به ویژه در مسیر گردشگری علویان برخورد قانونی خواهد شد.
وی افزود: همچنین با تولیدکنندگان غیرمجاز مواد لبنی که در تهیه آن محصولات، موازین بهداشتی و قانونی رعایت نمی شود، برخورد می شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز در این نشست گفت: همکاری دستگاه های اجرایی، نظارتی و خدمات رسان در زمینه تامین سلامت و امنیت غذائی به ویژه در زمینه جمع آوری قلیان و دخانیات از واحدهای صنفی توزیع کننده و تهیه کننده مواد غذائی ضروری و حیاتی است.
علی جنتی افزود: برخورد با دستفروشان، تهیه و توزیع کنندگان مواد لبنی و عرضه این مواد در بسته بندی های غیرمجاز به جز ظروف یکبار مصرف با همکاری اتاق اصناف، اماکن عمومی نیروی انتظامی و بهداشت محیط انجام خواهد شد.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز با تاکید بر لزوم اقدام مناسب در زمینه ساماندهی شبکه جمع آوری فاضلاب در برخی از مناطق حاشیه شهر گفت: با وجود اقدامات مناسب انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب در سال های اخیر، وضعیت دفع فاضلاب در این مناطق مناسب نیست.
احمد مجتهدی افزود: در روستاهای این شهرستان نیز جاری شدن فاضلاب در رودخانه ها و دفع نامناسب آن در معابر عمومی، سلامت جامعه را تهدید کرده و این امر نیازمند بکارگیری تمهیدات لازم حتی به صورت دفع سنتی از طریق چاه است.
وی با اشاره به روند جمع آوری قلیان ها از رستوارن ها و غذاخوری های شهری ادامه داد: در سال گذشته با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی، حدود 50 واحد متخلف در این زمینه لغو پروانه شده است.
وی اضافه کرد: با همکاری واحد بهداشت محیط از این پس با مراکز تهیه غیربهداشتی مواد لبنی که 90 درصد آنها در روستاها انجام می شود برخورد خواهد شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 14 مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و 71 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.