به گزارش ایرنا، علی مهرعلیزاده روز دوشنبه در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان ایلام اظهار کرد: در دستگاه های اجرایی شفافیت و پاسخگویی وجود ندارد و کاغذ بازی و اتلاف وقت ارباب رجوع در ادارات زیاد است.
وی افزود: این در حالیست که شهروندان برای دریافت تمامی خدمات دستگاه های اجرایی و خدمات رسان هزینه پرداخت می کنند و باید حقوق و کرامت آنها حفظ شده و کارشان در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام با اشاره به تدوین منشور حقوق شهروندی اضافه کرد: دولت تاکید دارد این منشور دست کم در قوه مجریه به عنوان یک تکلیف اجرایی شده و در مورد آن اطلاع رسانی شود.
مهرعلیزاده یادآور شد: تمامی مشکلات بر سر راه تحقق حقوق شهروندی یک شبه حل نمی شود اما باید تلاش کرد شفافیت و پاسخگویی در دستگاه های اجرایی وجود داشته باشد.
وی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید امسال 2 برنامه شاخص متناسب با امکانات و شرح وظایف خود در حوزه حقوق شهروندی تدوین کرده و به دبیرخانه ستاد صیانت از حقوق شهروندی ارائه کنند.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته منشور حقوق شهروندی را رونمایی کرد.
منشور حقوق شهروندی در 120 بند با پنج ساز و کار از سوی دولت به منظور تحقق کامل حقوق مربوط با افراد در جامعه است که در این منشور علاوه بر حقوق حیاتی و اصولی، حق مردم نسبت به دولت و دستگاه های اجرایی از ضمانت اجرایی برخوردار شده است.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.