به گزارش ایرنا، صابرتقویمی روز دوشنبه در همایشی به مناسبت سالروز شورا به نقش شوراها در ایجاد آرامش و وحدت در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر مشکلات در درون شوراها به سر انجام برسند می توانند اثرگذاری بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به سیر تاریخی تشکیل شوراها در ایران و کشورهای دیگر، وجود این نهاد را با توجه به تاثیرات و کارکرد فراوان و مفید آن ، از آمال و آرزوهای حکومت ها در طول تاریخ معاصر ذکر کرد و ادامه داد: اگر الزام در شراکت مردم در تصمیم گیری ها در کشورهای غربی از اهداف موثر در تشکیل شوراها و نهادهایی از این جمله است، در حکومت اسلامی مشارکت در امر شوراها پشتوانه ای ایدئولوژیک نیز دارد که تاریخ آن به صدر اسلام و سیره و روش حکومتی پیامبر گرامی اسلام و دستورات الهی در قرآن کریم برمی گردد.
تقویمی گفت: تاکید بر نقش شوراها در قانون اساسی کشور و اهمیت جایگاه این نهاد در نزد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولان نیز نشان از اهمیت وافر شوراها در نظام اسلامی دارد .
فرماندارهریس از جمله مهمترین دستاوردهای شوراها را تاسیس دهیاری ها جهت خدمت به بخش عظیمی از مردم و روستاییان توصیف کرد و افزود: امروز بیش از 75 دهیار در این شهرستان امر مدیریت محلی روستاها را بر عهده دارند که امیدواریم با همدلی و هماهنگی بیشتر از ظرفیت بالقوه شوراها در همه زمینه ها به خصوص در تصمیم گیری ها بهره مند شویم .
وی، نقش شوراهای اسلامی شهر و به ویژه روستاها را در حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع آبی مهم ارزیابی کرد و از اعضای شوراها خواست در کارهای خود از حواشی اجتناب کنند.
حجت الاسلام قهرمان احمدی امام جمعه شهرستان هریس هم ضمن برشمردن اهمیت شوراها به عنوان نهادبرگرفته ازاحکام دینی و دستورات الهی و قرآنی، برضرورت تکریم اعضای شوراها در ادارات دولتی به عنوان نماینده مردم شهرها و روستاها تاکید کرد و گفت: شوراها رقیب ادارات دولتی نیستند بلکه مکمل آنها درخدمت رسانی به آحاد مردم محسوب می شوند.
این همایش صبح امروز در سالن اداره ارشاد و با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهر هریس و شهرهای تابعه و نیز جمعی از اعضای شوراهای اسلامی روستاها و مسئولان شهرستان هریس برگزارشد.
خبرنگار: محمد طلوعیان** انتشار: پرویز انصاری
/3071/7227
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.