به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سعید شبستری در همایش حمایت‌طلبی در حوزه سلامت روانی اجتماعی به مناسبت هفته سلامت، با اشاره به اهمیت توجه به نشاط اجتماعی، اضافه کرد: خلاء نشاط اجتماعی در جامعه منجر به افزایش افسردگی می‌شود ولی با اتخاذ تصمیم های عملیاتی مناسب در این زمینه می توان در درجه اول، امید به زندگی را افزایش داده و پس از آن به سمت پیشرفت همه جانبه حرکت کرد.
وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته جای نشاط و امید در کشور خالی بود، گفت: پس از استقرار دولت تدبیر و امید، بخشی از این مشکلات رفع شده اما تا رفع کامل تمامی مشکلات راه طولانی در پیش داریم.
وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی یک کالای لوکس نیست، بلکه ضرورت اجتماعی است، عنوان کرد: اگر نشاط اجتماعی در جامعه کاهش یابد شاهد افزایش اختلالات روانی خواهیم بود که زیبنده جامعه ما نیست.
شبستری خاطرنشان کرد: در زمان حاضر در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، افسردگی به شدت در حال افزایش است و این به علت تغییراتی است که در حوزه سبک زندگی و رفتارهای اجتماعی ایجاد شده است.
معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه امروز آرامش و ثبات نسبی در حوزه‌های مختلف جامعه ایجاد شده است، ولی نباید روزهایی را که به دلیل نوسان‌های اقتصادی شدید در کشور مردم دچار نگرانی و اضطراب بودند را فراموش کرد.
وی با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت یازدهم در حوزه بهداشت و سلامت، اظهارکرد: اقدامات ارزشمند دولت در این حوزه به حدی ارزشمند است که عنوان دولت سلامت محور بعد از انقلاب را به این دولت اطلاق کرده اند.
شبستری همچنین از تحت پوشش قرار گرفتن 3 هزار و ٥٠٠ بیمار روانی در استان آذربایجان شرقی و ارائه خدمات شبانه روزی توسط بهزیستی استان به این بیماران خبر داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات آتی، افزود: دولت یازدهم هیچ گونه نگاه حذفی به جریان های سیاسی ندارد و علاقه مند است همه تفکرات و سلایق سیاسی در انتخابات شرکت کنند.
شبستری ادامه داد: البته برخی ها تلاش می کنند که مردم را ناامید کنند و انواع اقسام تهمت ها و دروغ ها را در حق دولت بگویند که عملکرد آنان جای تاسف دارد.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار دهنده:محمد رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.