به گزارش ایرنا، منصور اخلاقی پور چهارشنبه درمراسم بزرگداشت روز مددکار و تجلیل از مددکاران اجتماعی بهزیستی استان افزود: پیچیدگی های اجتماعی و تغییر سبک زندگی بویژه در روستاها باعث کاهش آرامش و به خطر افتادن سلامت روانی شده که در این راستا نقش مددکاران در تعادل بخشیدن و تامین سلامت روانی اجتماع بسیار موثر است.
وی بیان داشت: مشکلاتی در بحث مشاوره مددکاری وجود دارد که برای رفع این مشکل نیاز به بازنگری و بازآموزی در توانمند سازی این افراد و به روز رسانی اطلاعات مشاوران، کارشناسان و مددکاران است.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری هرمزگان اظهارکرد: برای انجام هر اقدامی که منجر به باز آموزی، توانمند سازی و کسب تجربه های بیشتر در مددکاران، کارشناسان و مشاوران شود، قول حمایت و همکاری داد.
مدیر کل بهزیستی هرمزگان هم با تاکید بر شعار امسال روز مددکار به نام 'مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی' گفت: یکی از علل اصلی بروز شیوع آسیب های اجتماعی نبود وجود مدارای اجتماعی است.
مهین عسکری افزود: مددکاری نه به عنوان شغل بلکه حرفه ای است که مددکار بر پایه عشق و علاقه و همدلی به رفع مشکلات افراد و جامعه می پردازد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی هرمزگان نیز ضمن قدردانی از جامعه مددکاران گفت: مددکار باید دارای سلامت اجتماعی بوده تا تاب آوری را در جامعه توسعه دهد و به سایر افراد منتقل نماید.
دارابی افزود: تاکید بهزیستی بر توانمند سازی مددجویان است اما این توانمند سازی را نباید در بهبود وضعیت اقتصادی افراد خلاصه کرد بلکه باید در بحث توانمند سازی اجتماعی افراد نیز اهتمام ورزید و در این راستا مددکاران به عنوان درمانگران اجتماع نقش موثری در این امر ایفا می کنند.
در این مراسم که با حضور 200 نفر از مددکاران، روانشناسان و کارشناسان امور اجتماعی بهزیستی هرمزگان برگزار شد از کلینیک مددکاری تابش به عنوان نماینده انجمن مددکاری برتر و از کلینیک معراج به عنوان کلینیک مددکاری اجتماعی برتر تقدیر شد .
بیش از 10 هزار خانوار در 2 حوزه توانبخشی و امور اجتماعی زیرپوشش بهزیستی هرمزگان هستند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.