به خبرنگار ایرنا، مسعود پزشکیان عصر چ هارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان شرقی با حضور رییس جمهوری گفت: باید بر نامه ای برای مداخله مناسب قبل از وقوع بحران هال و حوادث غیرمترقبه تشکیل شود تا منتظر اتفاقات نباشیم.
وی گفت: همه عزیزان در حادثه سیل اخیر خوب عمل کردند ولی من مطمئنم بهتر از این نیز می توان عمل کرد.
وی افزود: باید برای مقابله و مواجهه با بحران ها و حوادث غیرمترقبه کار گروهی و تیمی را تمرین کنیم تا اگر زمانی اتفاقی افتاد، بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم و ضروری است آموزش مداخله را داشته باشیم.
پزشکیان، با اشاره به سیل اخیر و خسارات جانی و مالی آن گفت: بیشتر آسیب دیدگان این حادثه اقشار آسیب پذیر هستند؛ در بازدید از منزل این خانواده ها دیدم کسانی که کارگر بودند یا باغبان بودند و وظیفه ما است تا به داد این مردم برسیم و باید کاری کرد تا آلام مردم کاهش یابد.
وی خطاب به رییس جمهوری کشورمان گفت: حضور حضرت عالی نشان می دهد نگاه ویژه ای به این گونه اتفاقات دارید؛ باید به گونه ای باشد که ما این مردم را از یاد نبریم و تلاش کنیم تا آخر به کمک برویم.
وی افزود: کمک به این مردم هم وظیفه اعتقادی و هم وظیفه شرعی است و این برآزنده دولت تدبیر و امید است.
کتر روحانی، رییس جمهوری کشورمان امروز چهارشنبه به همراه جمعی از اعضای کابینه برای بازدید از مناطق سیل زده آذربایجان شرقی، سفر یکروزه ای به این استان داشت.
ارش باران شدید و جاری شدن سیل در مناطق مختلف آذربایجان در آخر هفته گذشته موجب مفقودی 42 تن از هموطنان مان در شهرستان هاب عجب شیر و آذرشهر شد که با تلاش های شبانه های روزی نیروهای امدادی و خدمات رسان تاکنون پیکر 38 نفر پیدا شده است.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.