به گزارش ایرنا، معاون فرماندار مرند روز چهارشنبه در آیین اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه این شهرستان در زمینه های مختلف هنری به خصوص تئاتر و فیلم سازی دارای پتانسیل ها و هنرمندان فاخری است، گفت: این جشنواره در سال آینده جهت معرفی فیلم های برتر هنرمندان مرندی و شناسایی آنها توسط فیلم سازان استانی و کشوری، به صورت استانی برگزار می شود.
عادل اصغرپور افزود: هنرمندان انعکاس دهنده مشکلات و توانمندی های جامعه از دریچه هنر هستند که می توانند با هنرمندی خود زبان حال مردم جامعه و یار و یاور دولت در جهت اعتلای بیشتر جامعه باشند.
دبیر اجرایی این جشنواره نیز در خصوص آثار ارائه شده به این جشنواره گفت: 40 اثر از 17 هنرمند به دبیرخانه جشنواره ارائه شد که 25 اثر به مرحله داوری راه یافتند.
مهران فرجی افزود: در پنجمین دوره جشنواره 17 هنرمند در دو گروه فیلم های نو و حرفه ای در قالب داستانی، مستند و فیلم نامه نویسی شرکت کردند.
طبق اعلام هیئت داوران، نادر رباطی کارگردان فیلم مادر به عنوان بهترین فیلم مستند کوتاه، علی دلکاری با اثر یولداش به عنوان بهترین کارگردانی، حسین زینالی با اثر بمان باران به عنوان بهترین فیلم نامه، یونس شهباز با اثر گدمسن کلمزلر بهترین تدوین، مقصود حق آخری برای تصویربرداری مستند داستانی یولداش به عنوان بهترین تصویربردار، رحیم عباسی برای نقش آفرینی در فیلم کوتاه گدمسن گلمزلر به عنوان بهترین بازیگر مرد و عفت رحیم زاده با بازی در فیلم کوتاه خانم معلم به عنوان بهترین بازیگر معرفی شدند.
در این جشنواره از سید مجتبی موسوی با اثر آغ کاغاذ به عنوان بهترین فیلم در قالب نگاه نو از سوی داوران تقدیر شد.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شمال غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: میرحامد ره انجام ** انتشار:محمد رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.