اسماعیل نجار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود سامانه بارشی از دیروز به کشور، پنج استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و زنجان تحت تاثیر قرار گرفت.
وی ادامه داد: متاسفانه به دنبال بارندگی سیلاب هایی رخ داد که موجب ایجاد خسارت هایی در دو شهرستان آذرشهر و عجب شیر در استان اذربایجان شرقی شد.
نجار اظهار کرد: در شهرستان آذرشهر هفت دستگاه خودرو که زیر پل حاشیه رودخانه برای گذراندن ساعات آخر تعطیلات مستقر بودند، گرفتار سیلاب شدند.
وی گفت: از مجموع 17 مفقودی که اعلام شده بود جسد 11 نفر از سیل زدگان با جستجو در مسیر رودخانه یافت شده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: نیروهای امدادی و نیروهای مسلح همچنان جهت پیدا کردن دیگر مفقودان به جستجوی خود ادامه می دهند.
وی ادامه داد: در شهرستان عجب شیر نیز روستای چنار که بخشی از روستا در دو طرف رودخانه قرار داشته، تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت.
نجار با اشاره به آسیب 20 خانه در روستای چنار افزود: از این تعداد 12 خانه کاملا از بین رفته و برای آسیب دیدگان اسکان موقت انجام گرفته است.
وی اظهار کرد: متاسفانه 20 نفر از اهالی روستای چنار جان خود را از دست داده اند که جسد 18 نفر نفر از آنها یافت شده و تلاش برای پیدا کردن دو نفر دیگر ادامه دارد.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی و امدادی از ساعات اولیه وقوع حادثه در منطقه حضور دارند و هم اکنون عوامل اجرایی در حال ترمیم لوله های آب شرب روستای چنار هستند.
وی ادامه داد: تا کنون برای یک هزار و 100 نفر از سیل زدگان آذوقه ارائه شده و به نقطه امن انتقال یافته اند تا تخلیه آب ورودی به خانه ها انجام گیرد.
نجار خاطرنشان کرد: از شب گذشته پیگیر موضوع بودیم و بنا به تاکید وزیر کشور جهت بررسی وضعیت آسیب دیدگان از صبح امروز در منطقه حضور یافته ام.
وی افزود: شخص رئیس جمهوری نیز پیگیر موضوع بوده و وزیر نیرو به عنوان نماینده دولت در منطقه حضور یافته و از نزدیک پیگیر وضعیت سیل زدگان است.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: ضمن ابراز تاسف و تاثر فراوان از حادثه سیل اخیر خود را شریک غم خانواده های عزیز از دست داده می دانم و این مصیبت وارده را به این عزیزان از صمیم قلب تسلیت و تعزیت عرض می کنم.
بدنبال بارش های شدید در روز گذشته باعث جاری شدن سیل در مناطقی از استان آذربایجان شرقی شده است.
مناطق مختلف آذربایجان شرقی روز گذشته شاهد بارش شدید باران و جاری شدن سیل و آبگرفتگی بود.
شهرستان های آذرشهر و عجب شیر در جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده اند.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.